Zagrożenie koronawirusem wprowadza zmiany w kontrolach trzeźwości na polskich drogach. Jak się okazuje nowoczesne narzędzia do badania trzeźwości, które nie wymagają ustników mogą sprzyjać rozprzestrzenianiu się wirusa.
Koronawirus SARS-CoV-2 jest wirusem układu oddechowego, który wywołuje chorobę o nazwie COVID-19 i przenosi się drogą kropelkową. Typowe objawy obejmują gorączkę, kaszel, duszności, bóle mięśni i zmęczenie. Jak podaje Główny Inspektorat Sanitarny u około 15-20% osób zaobserwowano ciężki przebieg choroby, a 5% znajdowało się w stanie krytycznym. Nasilenie choroby związane jest z wiekiem i chorobami współistniejącymi.
W związku z dużym zagrożeniem koronawirusem policjanci wprowadzają specjalne procedury. Aktualnie stosowane alkomaty Alcoblow nie wymagają ustnika i mogą sprzyjać rozprzestrzenianiu się wirusa. Jak podaje portal tvn24.pl do Komendy Głownej Policji trafiły pisma z Państwowej Inspekcji Sanitarnej MSWiA dotyczące przeprowadzania kontroli trzeźwości za pomocą aktualnych alkomatów. „Po zapoznaniu się z opisem prowadzonych badań, względem funkcjonariuszy i osób badanych pod kątem możliwości narażenia na biologiczny czynnik chorobotwórczy związany z użyciem urządzeń – alkomatów bezustnikowych typu Alcoblow zalecam zaprzestanie prowadzenia akcji przy pomocy w/w urządzeń” – napisała inspektor Helena Zacharska.
Co ciekawe charakterystyczne żółte alkomaty zostały zakupione właśnie z uwagi na higienę, bo nie wymagały zmiany jednorazowych ustników.
Policjanci zapewniają jednak, że nie przestaną badać trzeźwości a jedynie je ograniczą i zmienią formę przeprowadzania kontroli. Alkomaty Alcoblow zostaną zastąpione przez urządzenia z wymiennym ustnikiem. Jak wyjaśnia rzecznik prasowy komendanta głównego policji inspektor Mariusz Ciarka „ W każdym przypadku podejrzenia kierowania pojazdem po spożyciu alkoholu będziemy badać trzeźwość za pomocą urządzeń wyposażonych w jednorazowe ustniki. Natomiast profilaktycznie, by zminimalizować ryzyko, do odwołania nie będziemy używać tych urządzeń, które nie mają wymienialnych ustników”.
Źródło: tvn24.pl, GIS
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…