W ostatnich miesiącach drastycznie zwiększyły się koszty pomocy drogowej w Niemczech dla polskich przewoźników, którzy na terenie Niemiec musieli skorzystać z tamtejszych zakładów pomocy drogowej.
Rachunki wystawiane przez niemieckie przedsiębiorstwa za usługi szeroko ratownictwa drogowego mogą w jednej chwili doprowadzić nawet do tego, że przewodnik utraci płynność finansową.
W ostatnim czasie usługi te wyceniane są kilkakrotnie więcej! Jeden z przewodników otrzymał rachunek w wysokości 23 tysięcy euro za 8 godzinną akcję wyciągania pojazdu przechylonego na poboczu (naczepa zapadła się w grząskim gruncie).
Szczegółowa analiza rachunku dowiodła, że rozliczenie zostało zmienione tak, rachunek był jak droższy. Co gorsza – w rozliczeniu uwzględniono sprzęt który nie był użyty w czasie akcji, podano również nieprawdziwą ilość godzin pracy osób zaangażowanych w wyciąganie pojazdu. Zgodnie z obowiązującym w Niemczech prawem niemiecka firma, która wyciągnęła pojazd z pobocza, dokonała jego zabezpieczenia)na własnym parkingu do czasu uiszczenia płatności.
Niemieckie firmy zajmujące się autoholowaniem coraz częściej dopuszczają się manipulacji w dokumentach. Co gorsza proceder realizowany jest najczęściej za przyzwoleniem funkcjonariuszy niemieckiej policji, w każdym przypadku należy:
Warto też wiedzieć, że niektóre zakłady ubezpieczeń (np.PZU) rozszerzają swój zakres odpowiedzialności o zwrot kosztów podniesienia lub wyciągnięcia środka transportu.
Jednak zakres ochrony dotyczy tylko ubezpieczenia kosztów podniesienia lub wyciągnięcia środka transportu który uległ wypadkowi jeżeli jest to konieczne i uzasadnione celem ratowania przewożonego towaru. Ponadto limit odpowiedzialności w PZU z tego tytułu wynosi 20 000 zł na wszystkie zdarzenia. Mając na uwadze koszt opiewający na 23 tys. euro ochrona kosztów byłaby znikoma. Jak widać polscy przewoźnicy nie mają więc zbyt dużego wyboru ubezpieczenia kosztów pomocy drogowej w opisanym wyżej przypadku.
Źródło: www.csk.szczecin.pl www.pzu.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…