Bez krawata

Ostry wpis Polaka ze szpitala na Krecie. Jak odpowiedział ubezpieczyciel?

Łukasz Szelecki nie będzie miło wspominał pobytu na Krecie. Trafił bowiem do miejscowego szpitala z zapaleniem płuc. Mężczyzna zarzuca firmie Ergo Hestia, że nie chce ona wydać pieniędzy na sprowadzenie go do kraju. Ubezpieczyciel wyjaśnia, że podróż w takich przypadkach nie może zagrażać klientowi.


Wezwanie o pomoc

Pan Łukasz za pośrednictwem portalu Facebook prosi o pomoc w sprowadzeniu go do kraju. Po przyjeździe na Kretę nabawił się ostrego zapalenia płuc. Z wpisu dowiadujemy się, że lekarz z tamtejszego szpitala powiedział, że do kraju może wracać samolotem medycznym, który przysługuje mu z ubezpieczenia. Oprócz tego dowiadujemy się, że ubezpieczyciel odmawia mu transportu. Argumentuje to tym, że obecny stan pacjenta nie pozwala na to. Łukasz Szelecki  twierdzi jednak, że firma nie chce wydawać pieniędzy na jego transport.

źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212546103874942&set=a.1486217042756.62817.1453811535&type=3&theater

Portal WP.pl postanowił o całą sprawę zapytać Arkadiusza Brulińskiego, rzecznika Ergo Hestii. Zapewnił on, że firma doskonale zna sprawę i dodaje, że wpis pana Łukasza nie daje pełnego spojrzenia na sprawę. Rzecznik zapewnia, że firma nie ucieka od organizacji transportu dla swoich klientów i nie kieruje się tutaj pieniędzmi.

Arkadiusz Bruliński dodaje:

„Musimy mieć pewność, że klient jest bezpieczny pod względem medycznym. Asystor, który w imieniu naszej firmy działa na miejscu, nie weźmie na siebie odpowiedzialności, gdy nie ma tej pewności”

Pan Łukasz twierdzi jednak, że miejscowi lekarze pozwolili mu powrócić do kraju. Rzecznik Ergo Hestii tłumaczy jednak, że to nie na nich spoczywa odpowiedzialność za podjęcie decyzji. Jeśli chodzi o pokrycie kosztów transportu i jego rodzaju decyduje lekarz z Centrum Assistance Medycznego na podstawie OWU. Brany pod uwagę jest raport medyczny. Zakażenie układu oddechowego jest przeciwskazaniem do lotu samolotem.

Arkadiusz Bruliński dodaje również, że:

„Wiem, że kieruje nimi chęć poruszenia nieba i ziemi, ale my musimy postępować zgodnie z ustalonymi zasadami. Oczywiście, do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie, jednak podobnych sytuacji mieliśmy już wiele i warto zaufać naszemu doświadczeniu”.

Ergo Hestia przekonuje, że gdy tylko lekarz pozwoli na lot, pan Łukasz zostanie przetransportowany do Polski. Jeśli stan zdrowia pozwoli na przelot i klient wyrazi taką chęć to przelot będzie mógł odbyć się już we wtorek.

Wpisy na portalu Facebook

Poniżej znajdują się wpisy pana Łukasz Szeleckiego na portalu Facebook:

źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212553603862437&set=a.1486217042756.62817.1453811535&type=3&theater

źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212554851053616&set=a.1486217042756.62817.1453811535&type=3&theater

Źródło: www.finanse.wp.pl, Facebook

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

1 dzień ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

1 dzień ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

1 dzień ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

2 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

2 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

3 dni ago