Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) wynika, że w ciągu roku liczba osób, które wykupiły ubezpieczenia zdrowotne wzrosła o niemal 20 proc. Jak twierdzą eksperci liczba ta będzie nadal rosła, zakres ubezpieczenia natomiast będzie stale poszerzany.
Pracodawcy chcą zdrowszych pracowników, dlatego dopłacają do polis, bądź wykupują je w ramach bonusów pracowniczych. Taka sytuacja podyktowana jest nie tylko kwestiami medycznymi, ale również walką o pracownika. Ponadto ubezpieczenie medyczne jest walką z nieobecnościami pracowników, które spowodowane są chorobami. „Absencje spowodowane chorobami stanowią bowiem realny koszt dla firm. ZUS podał, że w 2017 r. przedsiębiorcy wydali z własnej kieszeni 6,3 mld zł, finansując pierwszy miesiąc zwolnienia lekarskiego swoich pracowników” – podkreśla Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Wyniki te najgorzej oceniają go osoby dobrze wykształcone. Z przygotowanego przez Fundację Watch Health Care, Warsaw Enterprise Institute oraz firmę MAHTA raportu wynika, że aby dostać się do specjalisty Polacy muszą poczekać w kolejce średnio ok. 3 miesiące, a na pojedyncze świadczenie gwarantowane, prawie 4 miesiące. Dane te pokazują, że to już 2 tygodnie dłużej, niż w ubiegłym roku. Najgorzej wygląda sytuacja w przypadku dostępu do endokrynologa, gdzie średni czas oczekiwania to nawet 23 miesiące.
Źródło: www.piu.org.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…