Categories: Aktualności

PIU: Ubezpieczyciele boją się niższych cen za OC

Prezes PIU kilkakrotnie zapewniał, iż  zakłady ubezpieczeń nie chcą powrotu wojny cenowej. Nowi gracze na rynku ubezpieczeń stanowią jednak spore ryzyko powrotu obniżek cen. Polskie oddziały międzynarodowych ubezpieczycieli nie podlegają bowiem tak surowym  przepisom w zakresie cen i kosztów ubezpieczeń jak polskie firmy, które  kontrolowane są przez KNF.

Przewagę zyskują firmy wchodzące na polski rynek z niższymi cenami

Jak tłumaczy dla „Gazety Wyborczej” [13.04.18], ekspert ubezpieczeniowy Marcin Broda, nowi gracze mogą być powodem powrotu wojny cenowej: „Każdy ubezpieczyciel, który zaczyna działalność w Polsce, nie ma stałych obciążeń z tytułu szkód sprzed lat. Dotyczy to nie tylko odszkodowań za stan wegetatywny, ale także zadośćuczynień za śmierć bliskich czy pokrywania kosztów najmu samochodów zastępczych”.

Przykładem na tego rodzaju praktyki może być Gefion. Ubezpieczyciel w niespełna rok po działalności na polskim rynku dzięki konkurencyjnym cenom ubezpieczeń zawarł umowy z ok. 200 tys. Polaków. W ubiegłym roku ubezpieczyciel sprzedał polisy za niemal 90 mln zł – co pokazuje, że firma zbiera z rynku nowych klientów. To z kolei sprawia, że zakłady ubezpieczeń, które działają w Polsce od lat, wzrosty przychodów zawdzięczają przez podwyżki cen.

Grzegorz Prądzyński, szef PIU: „Branża ubezpieczeniowa nie chce powrotu wojny cenowej”

Pojawienie się na rynku nowych firm (którego przykład stanowi Gefion) stanowi olbrzymie ryzyko dla całego systemu ubezpieczeń w Polsce. Firmy te nie podlegają takim restrykcjom w zakresie cen jak rodzime firmy, które kontroluje Komisja Nadzoru Finansowego.

W chwili obecnej nie ma danych, które potwierdzały by, że zakłady ubezpieczeń w naszym kraju miały by obniżać ceny w walce o klienta. Z najnowszych danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika jednak, że w 2017 r. branży ubezpieczeniowej w Polsce udało się zarobić na sprzedaży polis OC. Pierwszy raz od 10 lat ubezpieczyciele wyszli na plus, zarabiając nieco ponad 482 mln zł. w 2016 r. byli ponad miliard złotych na minusie.

Źródło: www.wyborcza.biz

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

15 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

15 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

18 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago