Categories: Aktualności

Podczas anomalii pogodowych warto zadbać o odpowiednią ochronę

W ubiegłym miesiącu przez południe naszego kraju przeszły intensywne deszcze i burze. Z klientami zamieszkującymi te tereny skontaktowała się UNIQA. Ubezpieczyciel przypomina w ten sposób, że ochrona ubezpieczeniowa to nie tylko wypłata świadczenia, ale też wsparcie w momencie wystąpienia szkody. 

Ochrona ubezpieczeniowa to nie tylko wypłata świadczenia 

Dane Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej wskazują, że w naszym kraju sezon burzowy osiąga kulminację w okresie letnim – od czerwca do sierpnia. Zdarza się, że trwające wówczas intensywne opady deszczu doprowadzają do lokalnych podtopień. W tym roku takie zjawiska o natężonej sile odnotowano w południowej części Polski. UNIQA przez cały lipiec kontaktowała się ze swoimi klientami łącznie z dziewięciu gmin na południu Polski, gdzie zidentyfikowała zagrożenia wynikające z intensywnych zdarzeń pogodowych. 

– Kontaktujemy się z naszymi klientami zamieszkującymi gminy, na terenie których występują intensywne zjawiska atmosferyczne, takie jak burze, silne wiatry czy deszcze. W ten sposób przypominamy, że ochrona ubezpieczeniowa to nie tylko wypłata świadczenia za zniszczone mienie, ale też cały pakiet ochronny, dzięki któremu możemy wesprzeć klientów także w momencie wystąpienia szkody tu i teraz, np. poprzez zorganizowanie tymczasowego pobytu w innej lokalizacji lub szybką naprawę w miejscu zdarzenia. To są często stresujące sytuacje, w których nie pamiętamy, jaki dokładnie mamy zakres ochrony ubezpieczeniowej. Mówimy o tym dlatego, bo chcemy pokazywać, jak działają ubezpieczenia – wyjaśnia Maciej Czyż, dyrektor zarządzający Pionu Wsparcia Klienta w UNIQA. 

Co 10-ty ubezpieczony ze szkodą 

Z opublikowanych informacji wynika, że na koniec lipca szkoda mogła wystąpić u prawie co dziesiątego ubezpieczonego na terenach, na których ubezpieczyciel zidentyfikował intensywne opady i burze. Jednak liczba ta może jeszcze ulec zmianie. Wynika to z tego, że w sytuacji, gdy UNIQA nie mogła się skontaktować bezpośrednio z klientem, wysłała przypomnienie o dostępnych ścieżkach zgłaszania szkód. 

Kompleksowa ochrona ubezpieczeniowa 

Ubezpieczyciel przypomina, że klienci mogą dostosować zakres ochrony ubezpieczeniowej do swoich potrzeb. W ramach podstawowej oferty UNIQA gwarantuje ochronę od 17 zdarzeń losowych z możliwością doboru dodatkowych ryzyk, np. ryzyka powodzi. Natomiast drugi dostępny wariant „All Risk” jest najszerszą dostępną ofertą oraz zwiera najwyższe limity odpowiedzialności. Opcja ta zapewnia również ochronę do sumy ubezpieczenia od zdarzeń, jakimi są przepięcia, rażące niedbalstwo (bez katalogu zdarzeń) oraz szkody wyrządzone przez zwierzęta. Co więcej, wariant „All Risk” pozwala objąć ochroną od zdarzeń losowych także meble ogrodowe (przy ubezpieczeniu domu jednorodzinnego). 

Źródło: UNIQA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Jakie rodzaje ubezpieczeń powinniśmy uwzględnić w planie zabezpieczenia rodziny?

Zdrowie, bezpieczeństwo finansowe i ochrona przed skutkami niespodziewanych zdarzeń są fundamentalne dla stabilności każdej rodziny. Istnieje jednak wiele trudnych do…

13 godzin ago
  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

3 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

4 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

4 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

4 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

4 dni ago