Takie przesłanie płynie z najnowszego raportu Rzecznika Ubezpieczonych. Jak czytamy w dokumencie pomimo tego, że spadła liczba skarg (z 4233 do 4058 – w porównaniu z I kwartałem 2014 roku) to nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca.
Warto także zwrócić uwagę na zmieniające się formy kontaktu z Rzecznikiem: Pomimo spadku liczby otrzymanych spraw w przedstawianym okresie sprawozdawczym nadal obserwujemy duże zainteresowanie innymi formami kontaktów z Biurem Rzecznika Ubezpieczonych (poradnictwo telefoniczne, poradnictwo e-mailowe, strona internetowa oraz kontakt za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook).
Niezmienne jest jednak jedno: Podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych – 1906 skarg, co stanowiło 47,0% ogółu spraw.
Polecamy lekturę pełnej wersji raportu:
PKO Bank Polski udostępnił swoim klientom nową funkcjonalność w aplikacji IKO. Umożliwia ona szybkie zgłaszanie…
TUZ Ubezpieczenia ponownie potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku. Flagowy produkt ubezpieczyciela – Autocasco All…
Rząd planuje wprowadzenie istotnych zmian w przepisach, które umożliwią ubezpieczycielom oraz Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu sprawdzanie,…
UNIQA dołączyła do elitarnego grona firm w Polsce, które w sposób najbardziej zaawansowany zarządzają różnorodnością…
PZU i Bank Pekao ogłosiły ambitny plan stworzenia jednej z największych instytucji finansowych w Europie. Połączenie…
Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych PZUW osiągnęło rekordowy awans w rankingu Global 500 publikowanym przez ICMIF. W…