Wszyscy kierowcy wiedzą, że od nowego roku znacząco podrożało obowiązkowe ubezpieczenie OC. Wpływ na to miał z pewnością wprowadzony podatek bankowy i straty jakie ponieśli ubezpieczyciele w związku ze sprzedażą polis. Jeśli myślicie, że to koniec podwyżek to jesteście w błędzie. Podwyżki dalej będą bo Towarzystwa ubezpieczeniowe dalej dopłacają do ubezpieczeń dla kierowców.
Koniec wojny cenowej
Rekordowe straty na sprzedaży obowiązkowej polisy OC doprowadziły do zakończenia wojny cenowej wśród ubezpieczycieli. Towarzystwa Ubezpieczeniowe z powodu podwyżek mogą być zadowoleni. Klienci z pewnością nie będą podzielać optymizmu, ale mogą być pewni, że przy podwyżkach zmniejszą się problemy przy wypłacie odszkodowań.
Nie ma co ukrywać. Podwyżki dotyczą wszystkich ubezpieczycieli. Przyczyn podwyżek jest wiele. Najczęściej mówi się o:
Oprócz tego uważa się, że powrót tzw. podatku Religii może wpłynąć na ceny ubezpieczenia OC. Podatek Religii w założeniu ma przerzucić część kosztów związanych z leczeniem ofiar wypadków na kierowców. Obecnie jest to tylko pomysł. Jeśli rzeczywiście finansowanie leczenia z polisy OC zda egzamin to można być pewnym, że nastąpią kolejne podwyżki.
Straty ubezpieczycieli
Przyjmuje się, że obowiązkowe ubezpieczenie OC podrożało od 12 do nawet 50%. Największy wzrost odnotowano w największych polskich miastach. Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała raport z którego wynika, że zysk netto ubezpieczycieli w pierwszym kwartale 2016 roku wyniósł 626 milionów złotych. Jest to o 41 % mniej niż w roku 2015 roku. Polska Izba Ubezpieczeń wskazała, że w I kwartale 2016 roku polisy dla kierowców przyniosły ubezpieczycielom stratę techniczną na poziomie 316 milionów złotych. W 2015 roku było to 59 milionów złotych.
Czy kierowcy będą jeździć bez polis?
Czy wzrost cen obowiązkowych polis OC oznacza, że kierowcy nie będą się ubezpieczać i będą jeździć bez ważnych polis? Według danych UFG wynika, że liczba pojazdów bez OC spadła o 150 tysięcy. Wpływ na to miały wyższe kary za brak OC i skuteczny system wykrywania pojazdów bez ważnego ubezpieczenia.
Obecnie kary za brak ważnego OC wynoszą:
Dla właściciela samochodu osobowego kary wynoszą:
Dla właścicieli ciężarówki to:
Dla posiadaczy innych pojazdów np. motocykli:
Źródło: www.superubezpieczenia.pl, www.fakt.pl, www.polskieradio.pl, www.obserwatorfinansowy.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…