Niemal siedmiokrotnie wzrosła liczba klientów wybierających ubezpieczenie przez internet. Badanie KPMG* wykazało, że aż 92 % klientów korzysta z usług internetowych. Badanie wykazuje również, ze co dziesiąty klient utrzymuje kontakt z ubezpieczycielem przynajmniej raz w miesiącu.
Usługi bankowe online stały się w naszym kraju niemal standardem, w związku z tym rośnie zainteresowanie ubezpieczeniem poprzez wykorzystanie w sieci. Jak wynika z przeprowadzonego badania 12 % klientów korzysta z indywidualnego konta, które stworzone zostało do obsługi ubezpieczenia. Klienci oczekują również, że kanały, które wykorzystują ubezpieczyciele do kontaktu z klientem: internet, infolinia i agenci – będą ze sobą zintegrowane. Osoby, które często kontaktują się z ubezpieczycielem (tj. minimum raz na kwartał) o wiele chętniej korzystają z rozwiązań w sieci, co jest zauważalne, np. w przypadku wykorzystania indywidualnych kont klienckich na portalach ubezpieczycieli.
Ze stron www z logowaniem na konto minimum raz na kwartał korzysta 28% badanych. W tej grupie z aplikacji mobilnych natomiast korzysta 7% konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie. Osoby korzystające z internetu w obecnym czasie mają coraz większe oczekiwania co do obsługi elektronicznej. W dodatku dla części klientów (nawet do 25%) dodatkowymi czynnikami motywującymi do wyboru polisy podczas jej zakupu jest oferta funkcjonalności online, takich jak dostęp do konta klienta, możliwość zakupu czy zgłoszenia szkody online.
Ponieważ na rynku usług ubezpieczeniowych zachodzą zmiany (polisy będą coraz mniej zróżnicowane pod względem zakresów ubezpieczenia), firmy muszą znaleźć jakiś „wabik”, aby to właśnie ich produkt klient wybrał. Prognozy bowiem przewidują, że w roku 2020 cyfrowi konsumenci będą stanowić ponad połowę populacji 18+ i staną się dominującym segmentem klientów na polskim rynku. Obserwując dzisiejsze trendy rynkowe oraz zmiany zachodzące w innych branżach, można wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał polski rynek ubezpieczeń w perspektywie 5-10 lat.
*KPMG to międzynarodowa sieć firm świadczących usługi z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa gospodarczego
Źródło: www.kpmg.com
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…