Categories: Aktualności

Polacy ubezpieczają się online

Niemal siedmiokrotnie wzrosła liczba klientów wybierających ubezpieczenie przez internet. Badanie KPMG* wykazało, że aż 92 % klientów korzysta z usług internetowych. Badanie wykazuje również, ze co dziesiąty klient utrzymuje kontakt z ubezpieczycielem przynajmniej raz w miesiącu.

Usługi bankowe online stały się w naszym kraju niemal standardem, w związku z tym rośnie zainteresowanie ubezpieczeniem poprzez wykorzystanie w sieci. Jak wynika z przeprowadzonego badania 12 % klientów korzysta z indywidualnego konta, które stworzone zostało do obsługi ubezpieczenia. Klienci oczekują również, że kanały, które wykorzystują ubezpieczyciele do kontaktu z klientem: internet, infolinia i agenci – będą ze sobą zintegrowane. Osoby, które często kontaktują się z ubezpieczycielem (tj. minimum raz na kwartał) o wiele chętniej korzystają z rozwiązań w sieci, co jest zauważalne, np. w przypadku wykorzystania indywidualnych kont klienckich na portalach ubezpieczycieli.
 
Ze stron www z logowaniem na konto minimum raz na kwartał korzysta 28% badanych. W tej grupie z aplikacji mobilnych natomiast korzysta 7% konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie. Osoby korzystające z internetu w obecnym czasie mają coraz większe oczekiwania co do obsługi elektronicznej. W dodatku dla części klientów (nawet do 25%) dodatkowymi czynnikami motywującymi do wyboru polisy podczas jej zakupu jest oferta funkcjonalności online, takich jak dostęp do konta klienta, możliwość zakupu czy zgłoszenia szkody online.
 
Ponieważ na rynku usług ubezpieczeniowych zachodzą zmiany (polisy będą coraz mniej zróżnicowane pod względem zakresów ubezpieczenia), firmy muszą znaleźć jakiś „wabik”, aby to właśnie ich produkt klient wybrał. Prognozy  bowiem przewidują, że w roku 2020 cyfrowi konsumenci będą stanowić ponad połowę populacji 18+ i staną się dominującym segmentem klientów na polskim rynku. Obserwując dzisiejsze trendy rynkowe oraz zmiany zachodzące w innych branżach, można wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał polski rynek ubezpieczeń w perspektywie 5-10 lat.
 
*KPMG to międzynarodowa sieć firm świadczących usługi z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa gospodarczego
 
Źródło: www.kpmg.com

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

3 dni ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

3 dni ago

Generali: Ruszyło Wyzwanie The Human Safety Net w Polsce 

W Polsce po raz piąty ruszyło globalne Wyzwanie The Human Safety Net organizowane przez Generali.…

4 dni ago

PKO Ubezpieczenia z nową kampanią promującą ubezpieczenie PKO Dom 

PKO Ubezpieczenia rusza z nową kampanią reklamową, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie kompleksowej…

4 dni ago

Polskie auta bez OC sieją spustoszenie na europejskich drogach 

W 2024 roku kierowcy z polskimi tablicami rejestracyjnymi byli sprawcami aż 70,8 tys. kolizji i…

4 dni ago

Allianz umożliwia opłacanie składek powtarzalnych BLIKIEM 

Allianz Polska jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadza możliwość opłacania składek powtarzalnych BLIKIEM. Nowa usługa…

4 dni ago