Niemal siedmiokrotnie wzrosła liczba klientów wybierających ubezpieczenie przez internet. Badanie KPMG* wykazało, że aż 92 % klientów korzysta z usług internetowych. Badanie wykazuje również, ze co dziesiąty klient utrzymuje kontakt z ubezpieczycielem przynajmniej raz w miesiącu.
Usługi bankowe online stały się w naszym kraju niemal standardem, w związku z tym rośnie zainteresowanie ubezpieczeniem poprzez wykorzystanie w sieci. Jak wynika z przeprowadzonego badania 12 % klientów korzysta z indywidualnego konta, które stworzone zostało do obsługi ubezpieczenia. Klienci oczekują również, że kanały, które wykorzystują ubezpieczyciele do kontaktu z klientem: internet, infolinia i agenci – będą ze sobą zintegrowane. Osoby, które często kontaktują się z ubezpieczycielem (tj. minimum raz na kwartał) o wiele chętniej korzystają z rozwiązań w sieci, co jest zauważalne, np. w przypadku wykorzystania indywidualnych kont klienckich na portalach ubezpieczycieli.
Ze stron www z logowaniem na konto minimum raz na kwartał korzysta 28% badanych. W tej grupie z aplikacji mobilnych natomiast korzysta 7% konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie. Osoby korzystające z internetu w obecnym czasie mają coraz większe oczekiwania co do obsługi elektronicznej. W dodatku dla części klientów (nawet do 25%) dodatkowymi czynnikami motywującymi do wyboru polisy podczas jej zakupu jest oferta funkcjonalności online, takich jak dostęp do konta klienta, możliwość zakupu czy zgłoszenia szkody online.
Ponieważ na rynku usług ubezpieczeniowych zachodzą zmiany (polisy będą coraz mniej zróżnicowane pod względem zakresów ubezpieczenia), firmy muszą znaleźć jakiś „wabik”, aby to właśnie ich produkt klient wybrał. Prognozy bowiem przewidują, że w roku 2020 cyfrowi konsumenci będą stanowić ponad połowę populacji 18+ i staną się dominującym segmentem klientów na polskim rynku. Obserwując dzisiejsze trendy rynkowe oraz zmiany zachodzące w innych branżach, można wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał polski rynek ubezpieczeń w perspektywie 5-10 lat.
*KPMG to międzynarodowa sieć firm świadczących usługi z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa gospodarczego
Źródło: www.kpmg.com
Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła rekordowe straty ubezpieczeniowe spowodowane katastrofami naturalnymi – tak wynika z…
Niestety internet to nie tylko miejsce nauki, zabawy i kontaktu z przyjaciółmi, ale też przestrzeń…
Hiszpański organ nadzoru finansowego cofnął licencję i rozpoczął likwidację Hello Insurance Group – firmy, która…
Rzecznik Finansowy nałożył na DioDea Poland rekordową, jak na podmiot zajmujący się likwidacją szkód karę…
Pierwsza połowa 2025 roku okazała się dla Grupy Generali czasem wyraźnego wzrostu i wzmocnienia pozycji…
Śmierć bliskiej osoby to trudny czas, który niestety niesie ze sobą także wyzwania finansowe. Z…