Wielkanoc i długi weekend majowy coraz częściej spędzane są poza domem. W ślad za tym rośnie zapotrzebowanie na krótkoterminowe ubezpieczenia – zarówno dla podróżujących za granicę, jak i kierowców planujących krajowe wyjazdy. Analiza przeprowadzona przez ekspertów CUK Ubezpieczenia, oparta na danych niemal miliona klientów korzystających z oferty online, w placówkach i aplikacji mobilnej, potwierdza, że Polacy coraz częściej sięgają po ochronę dopasowaną do swoich planów wyjazdowych.
Wraz z coraz większą mobilnością Polaków w okresie świątecznym i majówkowym, wyraźnie widać wzrost zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi. W marcu sprzedaż polis turystycznych wzrosła o blisko 29 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Trend utrzymuje się również w połowie kwietnia, co świadczy o rosnącej świadomości podróżujących w zakresie ochrony podczas wyjazdów.
– Z roku na rok obserwujemy coraz większą odpowiedzialność klientów planujących urlopy czy krótkie świąteczne wypady – także w kontekście nieprzewidzianych sytuacji zdrowotnych, zagubionego bagażu czy odwołanych lotów. Dobrze dobrana polisa turystyczna pozwala uniknąć dodatkowych kosztów i stresu, zwłaszcza w okresach zwiększonego ruchu turystycznego – mówi Marcin Dyliński, Członek Zarządu ds. Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.
W sezonie świątecznym i majówkowym największym zainteresowaniem cieszą się ubezpieczenia obejmujące pełen zakres ochrony: leczenie za granicą, transport medyczny bez limitu, rekompensaty za opóźnienia i utratę bagażu oraz ubezpieczenie członków rodziny. Na popularności zyskują także produkty posiadające klauzulę alkoholową. Według danych CUK Ubezpieczenia wśród najczęściej ubezpieczanych kierunków wyjazdów w marcu i połowie kwietnia 2025 dominowały: Włochy, Hiszpania, Niemcy, Polska.
Zgodnie z wiedzą ekspertów CUK, wybierając polisę turystyczną warto sprawdzić:
W przypadku polis Assistance, marzec 2025 przyniósł wzrost sprzedaży o ponad 8 proc. względem analogicznego miesiąca w roku poprzednim. Utrzymanie trendu w pierwszych tygodniach kwietnia (wzrost o ponad 13 proc.) sugeruje, że kierowcy planujący świąteczne i majówkowe wyjazdy coraz częściej zabezpieczają się na wypadek awarii lub wypadku – zarówno w kraju, jak i za granicą.
– Dziś bardziej niż kiedykolwiek klienci porównują nie tylko ceny, ale realne korzyści wynikające z posiadania Assistance. Holowanie na dużą odległość, pojazd zastępczy czy pomoc na miejscu zdarzenia – to elementy, które mogą zadecydować o spokojnym powrocie z rodzinnych świąt lub weekendu za miastem. Polisa w cenie kilkudziesięciu złotych może ochronić nasze oszczędności przed niespodziewanie wysoki wydatkiem – podkreśla Marcin Dyliński, Członek Zarządu ds. Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.
Kierowcy chętnie sięgają po krótkoterminowe warianty – od 7 do 30 dni – których koszt potrafi być kilkukrotnie niższy niż cena jednorazowej usługi pomocy drogowej. Ubezpieczenie Assistance obejmuje m.in. holowanie nawet do 2000 km, pojazd zastępczy do 21 dni, a także możliwość objęcia ochroną samochodów osobowych, terenowych oraz motocykli.
Wzrost liczby ubezpieczeń potwierdza wzrost świadomości ubezpieczeniowej. Polacy coraz częściej myślą o bezpieczeństwie podczas podróży – niezależnie od tego, czy święta spędzają w samochodzie, w górach, nad morzem czy w jednym z europejskich miast.
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…