Państwowa Inspekcja Pracy pokazała statystyki z których wynika, że kultura i prawo pracy w Polsce jest często naruszana. Pracownicy bardzo rzadko jednak decydują się na sądowy spór z pracodawcą. W samym ubiegłym roku takich spraw toczyło się około 1,5 tysiąca. To wszystko się może jednak zmienić. Wszystko za sprawą ubezpieczenia ochrony prawnej.
Ubezpieczenie ochrony prawnej jest szczególnie popularne wśród lekarzy i pielęgniarek. Właśnie te grupy zawodowe są narażone na pozwy sądowe i skargi pacjentów, które maja związek z wypadkami medycznymi. Druga grupa to osoby, które wykonują tzw. wolne zawody i prowadzą własną działalność gospodarczą.
Z roku na rok zwiększa się świadomość pracowników odnośnie ubezpieczeń ochrony prawnej. Polacy w przeszłości rzadko decydowali się na spór z pracodawcą. Przyczyn było kilka. Pierwsza to strach przed utratą pracy. Druga to obawa przed długością i uciążliwością jaka wynika z postępowania procesowego. Trzecia i ostatnia przyczyna to ryzyko kosztów związanych z procesem i opłacie adwokata.
Popularność ubezpieczeń ochrony prawnej może sprawić, że takich postępowań w sądzie może być więcej. Rynek takich polis dopiero się rozwija, a na przykład w Niemczech korzysta z nich 80% obywateli.
Co daje taka polisa?
Dzięki takiej ochronie pracownik może ubiegać się o swoje prawa , nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów. Może liczyć również na wsparcie merytoryczne profesjonalnych prawników.
Z każdym rokiem zwiększa się świadomość jak ważna może być ochrona prawna. Obecnie z takiego rozwiązania korzysta niewielu obywateli i przedsiębiorców. Od jakiegoś czasu zwiększają się działania popularyzujące ubezpieczenia ochrony prawnej. Promocją takich polis w Polsce zajmują się m.in. Naczelna Rada Adwokacka, PZU SA, Polska Izba Ubezpieczeń.
Źródło: www.gu.com.pl, Newseria
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…