W ostatnim czasie podejście właścicieli firm do osób będących po 50 roku życia zmienia się diametralnie. Coraz więcej przedsiębiorców poszukuje osób właśnie w tym wieku. Jednym z czynników wpływających na skuteczność rekrutacji pracowników po pięćdziesiątym roku życia są odpowiednio dobrane benefity pozapłacowe w tym polisy zdrowotne
Potwierdza to Agnieszka Czarnecka, HR Consultancy Manager w Hays Poland:„ Generacja pracowników powyżej 50 roku życia stanowi coraz liczniejszą grupę zawodową w Polsce. Od kilku lat obserwujemy rosnący wskaźnik zatrudnienia osób w tym przedziale wiekowym. Jest to wynikiem zarówno niedoboru kompetencyjnego, w związku z czym pracodawcom w Polsce coraz trudnej jest pozyskać odpowiednich pracowników, jak również większej świadomości firm względem korzyści, jakie niesie za sobą tworzenie zróżnicowanych wiekowo zespołów. Umiejętności, kompetencje i doświadczenie osób starszych i młodszych uzupełniają się na wielu polach”.
„Świadczenia dodatkowe. Dojrzali pracownicy dość spójnie wskazują te najważniejsze z ich perspektywy. Na pierwszym miejscu pojawia się praca elastyczna, rozumiana najczęściej jako praca w niepełnym wymiarze etatu. Kolejne miejsca zajmuje prywatna opieka medyczna, samochód służbowy (dla części stanowisk) oraz dodatkowe dni urlopowe, program emerytalny i ubezpieczenie na życie” – dodaje Agnieszka Czarnecka z Hays Poland.
Biorąc pod uwagę czas oczekiwania w publicznej służbie zdrowia, możliwość skorzystania z prywatnej opieki nabiera zupełnie innego znaczenia – szczególnie dla osób powyżej 50 roku życia. Z jednej strony częściej potrzebują pomocy medycznej w porównaniu z osobami młodszymi, ale co ważniejsze, powinny regularnie się badać.
Polisy zdrowotne oferowane przez poszczególnych ubezpieczycieli dostępne są z reguły w kilku wariantach. Zazwyczaj różnią się one między sobą zakresem dostępnych specjalności lekarskich oraz badań diagnostycznych czy zabiegów. Lista dostępu do pakietów rośnie wraz z cena polisy. Ubezpieczyciele stawiają nie tylko na współpracę z ogólnopolskimi lub regionalnymi sieciami przychodni, ale współdziałają również z samodzielnymi jednostkami. – Już jakiś czas temu zauważyliśmy, że pracodawcy nie tylko sprawdzają liczbę i lokalizację placówek położonych w sąsiedztwie firmy czy w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników, ale równie wnikliwie analizują opinie o nich. „Firmy niezmiennie na pierwszym miejscu stawiają jakość usług oraz zakres ochrony. W związku z czym marka lub wielkość dostawcy świadczeń może mieć drugorzędne znaczenie. Najważniejsza jest możliwość skorzystania z opieki w placówce o odpowiedniej renomie” – podkreśla Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.
Źródło: www.strefabiznesu.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…