W ostatnim czasie podejście właścicieli firm do osób będących po 50 roku życia zmienia się diametralnie. Coraz więcej przedsiębiorców poszukuje osób właśnie w tym wieku. Jednym z czynników wpływających na skuteczność rekrutacji pracowników po pięćdziesiątym roku życia są odpowiednio dobrane benefity pozapłacowe w tym polisy zdrowotne
Potwierdza to Agnieszka Czarnecka, HR Consultancy Manager w Hays Poland:„ Generacja pracowników powyżej 50 roku życia stanowi coraz liczniejszą grupę zawodową w Polsce. Od kilku lat obserwujemy rosnący wskaźnik zatrudnienia osób w tym przedziale wiekowym. Jest to wynikiem zarówno niedoboru kompetencyjnego, w związku z czym pracodawcom w Polsce coraz trudnej jest pozyskać odpowiednich pracowników, jak również większej świadomości firm względem korzyści, jakie niesie za sobą tworzenie zróżnicowanych wiekowo zespołów. Umiejętności, kompetencje i doświadczenie osób starszych i młodszych uzupełniają się na wielu polach”.
„Świadczenia dodatkowe. Dojrzali pracownicy dość spójnie wskazują te najważniejsze z ich perspektywy. Na pierwszym miejscu pojawia się praca elastyczna, rozumiana najczęściej jako praca w niepełnym wymiarze etatu. Kolejne miejsca zajmuje prywatna opieka medyczna, samochód służbowy (dla części stanowisk) oraz dodatkowe dni urlopowe, program emerytalny i ubezpieczenie na życie” – dodaje Agnieszka Czarnecka z Hays Poland.
Biorąc pod uwagę czas oczekiwania w publicznej służbie zdrowia, możliwość skorzystania z prywatnej opieki nabiera zupełnie innego znaczenia – szczególnie dla osób powyżej 50 roku życia. Z jednej strony częściej potrzebują pomocy medycznej w porównaniu z osobami młodszymi, ale co ważniejsze, powinny regularnie się badać.
Polisy zdrowotne oferowane przez poszczególnych ubezpieczycieli dostępne są z reguły w kilku wariantach. Zazwyczaj różnią się one między sobą zakresem dostępnych specjalności lekarskich oraz badań diagnostycznych czy zabiegów. Lista dostępu do pakietów rośnie wraz z cena polisy. Ubezpieczyciele stawiają nie tylko na współpracę z ogólnopolskimi lub regionalnymi sieciami przychodni, ale współdziałają również z samodzielnymi jednostkami. – Już jakiś czas temu zauważyliśmy, że pracodawcy nie tylko sprawdzają liczbę i lokalizację placówek położonych w sąsiedztwie firmy czy w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników, ale równie wnikliwie analizują opinie o nich. „Firmy niezmiennie na pierwszym miejscu stawiają jakość usług oraz zakres ochrony. W związku z czym marka lub wielkość dostawcy świadczeń może mieć drugorzędne znaczenie. Najważniejsza jest możliwość skorzystania z opieki w placówce o odpowiedniej renomie” – podkreśla Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.
Źródło: www.strefabiznesu.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…