W ostatnim czasie podejście właścicieli firm do osób będących po 50 roku życia zmienia się diametralnie. Coraz więcej przedsiębiorców poszukuje osób właśnie w tym wieku. Jednym z czynników wpływających na skuteczność rekrutacji pracowników po pięćdziesiątym roku życia są odpowiednio dobrane benefity pozapłacowe w tym polisy zdrowotne
Potwierdza to Agnieszka Czarnecka, HR Consultancy Manager w Hays Poland:„ Generacja pracowników powyżej 50 roku życia stanowi coraz liczniejszą grupę zawodową w Polsce. Od kilku lat obserwujemy rosnący wskaźnik zatrudnienia osób w tym przedziale wiekowym. Jest to wynikiem zarówno niedoboru kompetencyjnego, w związku z czym pracodawcom w Polsce coraz trudnej jest pozyskać odpowiednich pracowników, jak również większej świadomości firm względem korzyści, jakie niesie za sobą tworzenie zróżnicowanych wiekowo zespołów. Umiejętności, kompetencje i doświadczenie osób starszych i młodszych uzupełniają się na wielu polach”.
„Świadczenia dodatkowe. Dojrzali pracownicy dość spójnie wskazują te najważniejsze z ich perspektywy. Na pierwszym miejscu pojawia się praca elastyczna, rozumiana najczęściej jako praca w niepełnym wymiarze etatu. Kolejne miejsca zajmuje prywatna opieka medyczna, samochód służbowy (dla części stanowisk) oraz dodatkowe dni urlopowe, program emerytalny i ubezpieczenie na życie” – dodaje Agnieszka Czarnecka z Hays Poland.
Biorąc pod uwagę czas oczekiwania w publicznej służbie zdrowia, możliwość skorzystania z prywatnej opieki nabiera zupełnie innego znaczenia – szczególnie dla osób powyżej 50 roku życia. Z jednej strony częściej potrzebują pomocy medycznej w porównaniu z osobami młodszymi, ale co ważniejsze, powinny regularnie się badać.
Polisy zdrowotne oferowane przez poszczególnych ubezpieczycieli dostępne są z reguły w kilku wariantach. Zazwyczaj różnią się one między sobą zakresem dostępnych specjalności lekarskich oraz badań diagnostycznych czy zabiegów. Lista dostępu do pakietów rośnie wraz z cena polisy. Ubezpieczyciele stawiają nie tylko na współpracę z ogólnopolskimi lub regionalnymi sieciami przychodni, ale współdziałają również z samodzielnymi jednostkami. – Już jakiś czas temu zauważyliśmy, że pracodawcy nie tylko sprawdzają liczbę i lokalizację placówek położonych w sąsiedztwie firmy czy w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników, ale równie wnikliwie analizują opinie o nich. „Firmy niezmiennie na pierwszym miejscu stawiają jakość usług oraz zakres ochrony. W związku z czym marka lub wielkość dostawcy świadczeń może mieć drugorzędne znaczenie. Najważniejsza jest możliwość skorzystania z opieki w placówce o odpowiedniej renomie” – podkreśla Małgorzata Jackiewicz z SALTUS Ubezpieczenia.
Źródło: www.strefabiznesu.pl
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…