Z badania Diners Club Polska wynika, że turyści, którzy wyjeżdżają na zagraniczne wakacje jeśli już zdecydują się na polisę to wybierają przeważnie EKUZ lub standardowe ubezpieczenie w biurze podróży. Co ciekawe turyści mają różną skłonność do ryzyka w zależności od pory roku, w której podróżują.
Monika Masztakowska z Diners Club komentuje: „Polacy notorycznie wyjeżdżają na zagraniczne wakacje bez ubezpieczenia. Warto też zaznaczyć, że druga połowa naszych rodaków, która decyduje się na jakąś polisę, również nie bywa w pełni zabezpieczona. Powodem jest rodzaj polisy i jej zakres. Najczęściej, jeśli wybierają się do państw UE polegają tylko na karcie EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego). Posiada ona dużo wyłączeń i w zależności od kraju koszty wielu usług medycznych trzeba pokryć z własnej kieszeni. Drugim najpopularniejszym wariantem jest standardowe ubezpieczenie w biurze podróży, które z kolei często posiada niewielką kwotę zabezpieczenia na leczenie. Co w razie nieszczęśliwego wypadku w dalszej destynacji może nie wystarczyć na pokrycie wszystkich kosztów”.
Jak wynika z badań Diners Club Polska, turyści mają różną skłonność do ryzyka w zależności od pory roku, w której podróżują. Od kilku lat ponad połowa naszych rodaków spędza zagraniczne wakacje bez ubezpieczenia. W tym roku bez żadnej polisy wyjechało 54,3 proc. badanych. W 2018 r. 51,7 proc., natomiast w 2017 r. aż 70 proc.
„Głównym powodem może być oszczędność połączona z przeświadczeniem: „mnie na pewno nic się nie stanie”. Warto jednak pamiętać, że takie ubezpieczenie wcale nie musi być drogie. Niektóre firmy oferują polisy turystyczne przy swoich produktach np. w standardzie kart płatniczych: – dodaje ekspertka z Diners Club.
Badanie wykazało ciekawą tendencję wśród polskich turystów. Podczas zeszłorocznych ferii zimowych z ubezpieczenia turystycznego skorzystało aż 82 proc. Turystów, którzy ferie spędzali w zagranicznych kurortach. Tylko 9 proc. ankietowanych nie wykupiło polisy.
„Co ciekawe, z roku na rok coraz więcej Polaków decyduje się na sport. Jeszcze dwa lata temu, w ten sposób urlop chciało spędzać zaledwie 3 proc. ankietowanych. W 2018 r. odsetek urósł do 16,4 proc., natomiast w tym roku na sport stawiało już blisko 21 proc. turystów – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych 25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków. Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań i Raportów Społecznych (IBRIS) w grudniu 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.
Źródło: www.interia.pl www.dinersclub.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…