Nowe technologie zmieniają firmy. To rodzi nowe potrzeby ubezpieczeniowe. Przykładem na to jest coraz częstsze wykorzystywanie dronów w ramach codziennej działalności firmy. Wejście w życie nowych przepisów również powoduje konieczność nowych rozwiązań ochronnych. RODO sprawiło, że przedsiębiorcy coraz częściej myślą o ubezpieczeniach od cyberryzyka.
Polskie przedsiębiorstwa zaczęły się interesować cyberpolisami, choć jak twierdzą eksperci-zainteresowanie to nie zawsze przekłada się na ich zakup. Cyberpolisy należą bowiem do kosztownych, a mimo to nie zapewniają ochrony na wypadek wszystkich strat.
Jak zauważa Piotr Golewski, specjalista z Marsh Polska: „O ile polisy cyber dobrze chronią firmę przed szkodami takimi jak utrata zysku, roszczenia osób trzecich czy kary administracyjne, to strata finansowa do jakiej doszło wskutek działalności przestępców, którzy wykorzystując luki w systemach bezpieczeństwa i procedurach, ale przede wszystkim opierając się na słabości czynnika ludzkiego doprowadzili do wyłudzenia od niej pieniędzy lub zasobów, polisą cyber już nie będzie pokryta. Chodzi o tzw. Social Engineering Fraud (SEF) lub bardziej potocznie „wyłudzenie na prezesa”, chociaż metody, które stosują przestępcy są bardziej różnorodne”.
Ochrona na wypadek ryzyka przestępstw i sprzeniewierzenia, tzw. Crime. W Polsce na razie w ofercie mają je tylko dwa zakłady ubezpieczeń, w związku z czym przedsiębiorstwa szukające takiej ochrony często zwracają się w kierunku rynków zachodnich. „Ostatnio obserwujemy także trend do łączenia polis cyber i crime w jednym produkcie ubezpieczeniowym, który kompleksowo obejmowałby ochroną zagrożenia związane z cyberprzestępczością. Kilku ubezpieczycieli jest już dosyć mocno zaawansowanych w przygotowaniach do wprowadzenia na rynek takiego produktu” – wyjaśnia Piotr Golewski.
Ewa Szymczak-Nowosielska, dyrektor działu ubezpieczeń majątkowych w firmie brokerskiej Willis Towers Watson potwierdza: „Rynek ubezpieczeń nie zawsze nadąża za rozwojem nowych technologii, jak na przykład drony, nie antycypując tym samym ryzyka związanego z coraz szerszym zastosowaniem ich u klientów, niezależnie od branży”.
Rynek dla polskich przedsiębiorstw do łatwych nie należy. Właściciele firm szukają więc nowych rozwiązań i starają się łączyć ubezpieczenie należności z różnymi formami finansowania jak np. faktoring. O ile jeszcze 2–3 lata temu zakłady ubezpieczeń oferowali na polskim rynku polisy selektywne – dające możliwość ubezpieczenia wybranej grupy odbiorców – to dziś podchodzą do tego typu ochrony z dużo większa ostrożnością. Zdarza się, że wstrzymują się nawet ze składaniem ofert. Ubezpieczyciele coraz chętniej weryfikują kontrahentów swoich klientów i mniej chętnie ubezpieczają transakcje z klientem nienazwanym, czyli takie, gdzie transakcje ubezpieczane są ryczałtowo, bez badania wiarygodności firm.
Źródło: www.obserwatorfinansowy.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…