Categories: Bezpieczeństwo

Polskie przedsiębiorstwa szukają nowych form ochrony

Nowe technologie zmieniają firmy. To rodzi nowe potrzeby ubezpieczeniowe. Przykładem na to jest coraz częstsze wykorzystywanie dronów w ramach codziennej działalności firmy. Wejście w życie nowych przepisów również powoduje konieczność nowych rozwiązań ochronnych. RODO sprawiło, że przedsiębiorcy coraz częściej myślą o ubezpieczeniach od cyberryzyka. 

Zainteresowanie nie przekłada się na zakup

Polskie przedsiębiorstwa zaczęły się interesować cyberpolisami, choć jak twierdzą eksperci-zainteresowanie to nie zawsze przekłada się na ich zakup. Cyberpolisy należą bowiem do kosztownych, a mimo to nie zapewniają ochrony na wypadek wszystkich strat.

Cyberpolisy są kosztowne, a nie zapewniają ochrony na wypadek wszystkich strat

Jak zauważa Piotr Golewski, specjalista z Marsh Polska: „O ile polisy cyber dobrze chronią firmę przed szkodami takimi jak utrata zysku, roszczenia osób trzecich czy kary administracyjne, to strata finansowa do jakiej doszło wskutek działalności przestępców, którzy wykorzystując luki w systemach bezpieczeństwa i procedurach, ale przede wszystkim opierając się na słabości czynnika ludzkiego doprowadzili do wyłudzenia od niej pieniędzy lub zasobów, polisą cyber już nie będzie pokryta. Chodzi o tzw. Social Engineering Fraud (SEF) lub bardziej potocznie „wyłudzenie na prezesa”, chociaż metody, które stosują przestępcy są bardziej różnorodne”.

Kolejny obszar do zagospodarowania przez ubezpieczycieli. Jaki?

Ochrona na wypadek ryzyka przestępstw i sprzeniewierzenia, tzw. Crime. W Polsce na razie w ofercie mają je tylko dwa zakłady ubezpieczeń, w związku z czym przedsiębiorstwa szukające takiej ochrony często zwracają się w kierunku rynków zachodnich. „Ostatnio obserwujemy także trend do łączenia polis cyber i crime w jednym produkcie ubezpieczeniowym, który kompleksowo obejmowałby ochroną zagrożenia związane z cyberprzestępczością. Kilku ubezpieczycieli jest już dosyć mocno zaawansowanych w przygotowaniach do wprowadzenia na rynek takiego produktu” – wyjaśnia  Piotr Golewski.

„Rynek ubezpieczeń nie zawsze nadąża za rozwojem nowych technologii”

Ewa Szymczak-Nowosielska, dyrektor działu ubezpieczeń majątkowych w firmie brokerskiej Willis Towers Watson potwierdza: „Rynek ubezpieczeń nie zawsze nadąża za rozwojem nowych technologii, jak na przykład drony, nie antycypując tym samym ryzyka związanego z coraz szerszym zastosowaniem ich u klientów, niezależnie od branży”.

Ubezpieczyciele ostrożniejsi na obszarze polis selektywnych

Rynek dla polskich przedsiębiorstw do łatwych nie należy.  Właściciele firm szukają  więc nowych rozwiązań i starają się łączyć ubezpieczenie należności z różnymi formami finansowania jak np. faktoring.  O ile jeszcze  2–3 lata temu zakłady ubezpieczeń  oferowali na polskim rynku polisy selektywne – dające możliwość ubezpieczenia wybranej grupy odbiorców – to dziś podchodzą do tego typu ochrony z dużo większa ostrożnością. Zdarza się, że wstrzymują się nawet ze składaniem ofert. Ubezpieczyciele coraz chętniej weryfikują kontrahentów swoich klientów i mniej chętnie ubezpieczają transakcje z klientem nienazwanym, czyli takie, gdzie transakcje ubezpieczane są ryczałtowo, bez badania wiarygodności firm.

Źródło: www.obserwatorfinansowy.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena
Tags: nowe formy ochrony dla firm polisy selektywne RODO technologie w zakładach ubezpieczeń ubezpieczenie dla firm

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

16 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

16 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

19 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago