Poradnik dla klientów zakładów ubezpieczeń

Jak czytamy we wstępie poradnika: „Proces ustalenia i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych to jeden z trudniejszych obszarów działalności ubezpieczeniowej, którego dotyczy wiele problematycznych zagadnień”. Głównym celem publikacji jest przyczynienie się do podniesienia poziomu społecznej świadomości ubezpieczeniowej.

 
Główną intencją twórców poradnika jest wzrost świadomości wśród osób będących klientami zakładów ubezpieczeń
 

Głównym celem autorów poradnika jest przybliżenie osobom nie związanym z branżą ubezpieczeniową jak dochodzić swoich praw w procesie ustalania i wypłaty zadośćuczynienia pieniężnego z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i związanych z nimi kwestii problemowych. Poradnik stanowić ma kompendium wiedzy osobie mogącej uczestniczyć w postępowaniu z zakresu ustalenia i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody osobowej z OC prowadzonym przez ubezpieczyciela i będącej nieprofesjonalnym uczestnikiem rynku.
 
Co znajdziemy w poradniku?
 
Poddano tu analizie podstawowe problemy, które związane są z procesem ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Twórcy publikacji dokonali omówienia zakresu podmiotowego i przedmiotowego stosowania art. 445 § 1, art. 446 § 4 Kodeksu cywilnego oraz art. 448 w związku z art. 24 § 1 Kodeksu cywilnego, zasad ustalania wysokości zadośćuczynienia pieniężnego w ramach przywołanych wyżej podstaw prawnych. Poruszyli również zagadnienie przyczynienia się poszkodowanego do powstania lub powiększenia szkody niemajątkowej oraz kwestie związane z możliwością dochodzenia odsetek za opóźnienie w wypłacie zadośćuczynienia.
 

POBIERZ PORADNIK

Źródło: www.knf.gov.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

8 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

8 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago