Categories: Bezpieczeństwo

Poradnik dla klientów zakładów ubezpieczeń

Jak czytamy we wstępie poradnika: „Proces ustalenia i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych to jeden z trudniejszych obszarów działalności ubezpieczeniowej, którego dotyczy wiele problematycznych zagadnień”. Głównym celem publikacji jest przyczynienie się do podniesienia poziomu społecznej świadomości ubezpieczeniowej.

 
Główną intencją twórców poradnika jest wzrost świadomości wśród osób będących klientami zakładów ubezpieczeń
 

Głównym celem autorów poradnika jest przybliżenie osobom nie związanym z branżą ubezpieczeniową jak dochodzić swoich praw w procesie ustalania i wypłaty zadośćuczynienia pieniężnego z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i związanych z nimi kwestii problemowych. Poradnik stanowić ma kompendium wiedzy osobie mogącej uczestniczyć w postępowaniu z zakresu ustalenia i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody osobowej z OC prowadzonym przez ubezpieczyciela i będącej nieprofesjonalnym uczestnikiem rynku.
 
Co znajdziemy w poradniku?
 
Poddano tu analizie podstawowe problemy, które związane są z procesem ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Twórcy publikacji dokonali omówienia zakresu podmiotowego i przedmiotowego stosowania art. 445 § 1, art. 446 § 4 Kodeksu cywilnego oraz art. 448 w związku z art. 24 § 1 Kodeksu cywilnego, zasad ustalania wysokości zadośćuczynienia pieniężnego w ramach przywołanych wyżej podstaw prawnych. Poruszyli również zagadnienie przyczynienia się poszkodowanego do powstania lub powiększenia szkody niemajątkowej oraz kwestie związane z możliwością dochodzenia odsetek za opóźnienie w wypłacie zadośćuczynienia.
 

POBIERZ PORADNIK

Źródło: www.knf.gov.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago