Według śląskiej policji, co najmniej 10 mln zł straciły Towarzystwa Ubezpieczeniowe przez pośredników, którzy wyłudzali prowizje za pozyskanie klientów na długoterminowe ubezpieczenia. Oszustwo polegało na tym, że klienci nie płacili ubezpieczycielom wymaganych składek. Obecnie zostało zatrzymanych 18 osób, osiem z nich zostało zatrzymanych.
Grupa oszustów została rozbita przez katowickich policjantów z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą. Śledztwo ustaliło, że oszuści dostawali od ubezpieczycieli prowizje za pozyskanie klientów na ubezpieczenia długoterminowe. Wprowadzali klientów w błąd, że za pierwszy rok nie będą musieli opłacać składek.
Oszuści obiecywali, że za rok będą mogli to ubezpieczenie kontynuować lub z niego zrezygnować. Jedynym warunkiem było to, by klient znalazł kolejnego chętnego na takie ubezpieczenie. Pośrednicy często fałszowali dokumenty klientów świadczące o zarobkach.
Towarzystwa Ubezpieczeniowe w rzeczywistości nie oferowali żadnych rocznych karencji. Oszuści sami opłacali kilka składek klienta, by uwiarygodnić go w oczach ubezpieczyciela. Wtedy to pośrednicy dostawali prowizję. W momencie, gdy prowizja wpłynęła na konto pośredników to przestano opłacać składkę. Obecnie starty TU wynoszą ok. 10 mln zł. Zatrzymani będą odpowiadać za udział w zorganizowanej grupie przestępczej i wyłudzenie znacznej sumy pieniędzy. Grozi im kara do 10 lat więzienia.
Źródło: PAP, www.gazetaprawna.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…