Według śląskiej policji, co najmniej 10 mln zł straciły Towarzystwa Ubezpieczeniowe przez pośredników, którzy wyłudzali prowizje za pozyskanie klientów na długoterminowe ubezpieczenia. Oszustwo polegało na tym, że klienci nie płacili ubezpieczycielom wymaganych składek. Obecnie zostało zatrzymanych 18 osób, osiem z nich zostało zatrzymanych.
Grupa oszustów została rozbita przez katowickich policjantów z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą. Śledztwo ustaliło, że oszuści dostawali od ubezpieczycieli prowizje za pozyskanie klientów na ubezpieczenia długoterminowe. Wprowadzali klientów w błąd, że za pierwszy rok nie będą musieli opłacać składek.
Oszuści obiecywali, że za rok będą mogli to ubezpieczenie kontynuować lub z niego zrezygnować. Jedynym warunkiem było to, by klient znalazł kolejnego chętnego na takie ubezpieczenie. Pośrednicy często fałszowali dokumenty klientów świadczące o zarobkach.
Towarzystwa Ubezpieczeniowe w rzeczywistości nie oferowali żadnych rocznych karencji. Oszuści sami opłacali kilka składek klienta, by uwiarygodnić go w oczach ubezpieczyciela. Wtedy to pośrednicy dostawali prowizję. W momencie, gdy prowizja wpłynęła na konto pośredników to przestano opłacać składkę. Obecnie starty TU wynoszą ok. 10 mln zł. Zatrzymani będą odpowiadać za udział w zorganizowanej grupie przestępczej i wyłudzenie znacznej sumy pieniędzy. Grozi im kara do 10 lat więzienia.
Źródło: PAP, www.gazetaprawna.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…