Atak hakerski może doprowadzić do bardzo poważnych strat finansowych i wizerunkowych każdego przedsiębiorstwa. Statystyki pokazują, że aż w 28% ataków hakerskich udział mają pracownicy zaatakowanych firm, a 17% jest spowodowanych właśnie ich błędami. Warto mieć to na uwadze i zadbać o odpowiednią polisę.
Statystyki pokazują, że w ubiegłym roku doszło do ok. 6 mln ataków na polskich użytkowników w Polsce. Dokładnie informacje o charakterze ataków znajdują się w raporcie firmy Verizon „2018 Data Breach Investigations Report”. Dowiadujemy się m.in., że na 53 tys. incydentów, 2,2 tys. dotyczyło naruszenia bezpieczeństwa. 76% miało związek z wyłudzeniem pieniędzy, w jednej trzeciej ataków (28%) udział mieli pracownicy danej firmy. Bardzo duży odsetek stanowią ataki z nieumyślnych błędów i wycieku danych.
Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych powiedział:
„Tworząc katalog zdarzeń, które mogą spowodować wyciek danych, należy brać pod uwagę również incydenty o niewirtualnym charakterze. Do upowszechnienia informacji wrażliwych może dojść również wskutek kradzieży lub zgubienia służbowego komputera czy telefonu. Cyberbezpieczeństwo jest zatem zagadnieniem szerokim, w związku z czym oprócz wprowadzenia odpowiednich procedur i zakupu oprogramowania, przedsiębiorcy powinni również rozważyć zakup polisy ubezpieczeniowej chroniącej przed finansowymi skutkami cyberataków”
Atak hakerski może być spowodowany m.in przez:
Ubezpieczyciele oferują szeroki zakres i katalog zdarzeń oraz zagrożeń, który może skutkować wyciekiem danych. Nigdy jednak nie można mieć pewności, że uda się uniknąć naruszenia bezpieczeństwa. Kompleksowa polisa ubezpieczeniowa pozwala na zminimalizowanie strat finansowych i wizerunkowych z niego wynikających. Standardowa polisa zapewnia pokrycie kosztów, które mają związek z likwidacją zagrożenia oraz organizacją i naprawą skutków ataku. Dzięki uzyskanej pomocy można sprawnie odtworzyć system zabezpieczeń oraz odzyskać utracone dane. Oprócz tego jest możliwość przeprowadzenia kampanii informacyjnej dla klientów i wizerunkowej w związku z powstałym kryzysem. Uzyskane odszkodowanie ma pomóc w pokryciu kosztów, które wynikają z odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy, postępowań sądowych oraz kar administracyjnych, które zostały nałożone w związku z wyciekiem danych i atakiem hakerskim.
Źródło: Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, www.gp24.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…