Atak hakerski może doprowadzić do bardzo poważnych strat finansowych i wizerunkowych każdego przedsiębiorstwa. Statystyki pokazują, że aż w 28% ataków hakerskich udział mają pracownicy zaatakowanych firm, a 17% jest spowodowanych właśnie ich błędami. Warto mieć to na uwadze i zadbać o odpowiednią polisę.
Statystyki pokazują, że w ubiegłym roku doszło do ok. 6 mln ataków na polskich użytkowników w Polsce. Dokładnie informacje o charakterze ataków znajdują się w raporcie firmy Verizon „2018 Data Breach Investigations Report”. Dowiadujemy się m.in., że na 53 tys. incydentów, 2,2 tys. dotyczyło naruszenia bezpieczeństwa. 76% miało związek z wyłudzeniem pieniędzy, w jednej trzeciej ataków (28%) udział mieli pracownicy danej firmy. Bardzo duży odsetek stanowią ataki z nieumyślnych błędów i wycieku danych.
Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych powiedział:
„Tworząc katalog zdarzeń, które mogą spowodować wyciek danych, należy brać pod uwagę również incydenty o niewirtualnym charakterze. Do upowszechnienia informacji wrażliwych może dojść również wskutek kradzieży lub zgubienia służbowego komputera czy telefonu. Cyberbezpieczeństwo jest zatem zagadnieniem szerokim, w związku z czym oprócz wprowadzenia odpowiednich procedur i zakupu oprogramowania, przedsiębiorcy powinni również rozważyć zakup polisy ubezpieczeniowej chroniącej przed finansowymi skutkami cyberataków”
Atak hakerski może być spowodowany m.in przez:
Ubezpieczyciele oferują szeroki zakres i katalog zdarzeń oraz zagrożeń, który może skutkować wyciekiem danych. Nigdy jednak nie można mieć pewności, że uda się uniknąć naruszenia bezpieczeństwa. Kompleksowa polisa ubezpieczeniowa pozwala na zminimalizowanie strat finansowych i wizerunkowych z niego wynikających. Standardowa polisa zapewnia pokrycie kosztów, które mają związek z likwidacją zagrożenia oraz organizacją i naprawą skutków ataku. Dzięki uzyskanej pomocy można sprawnie odtworzyć system zabezpieczeń oraz odzyskać utracone dane. Oprócz tego jest możliwość przeprowadzenia kampanii informacyjnej dla klientów i wizerunkowej w związku z powstałym kryzysem. Uzyskane odszkodowanie ma pomóc w pokryciu kosztów, które wynikają z odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy, postępowań sądowych oraz kar administracyjnych, które zostały nałożone w związku z wyciekiem danych i atakiem hakerskim.
Źródło: Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, www.gp24.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…