Aktualności

Prewencja w praktyce – PZU wystartował z kampanią „Mistrzu, zwolnij” 

PZU wraz z Policją przypomina kierowcom, że prędkość to nie brawura, ale odpowiedzialność. W swojej najnowszej kampanii ubezpieczyciel nawiązuje do głośnej akcji sprzed dekady i ponownie apeluje o rozsądek podczas jazdy. Niestety statystyki jasno pokazują, że na drogach wciąż ginie zbyt wielu ludzi. 

Niepokojące statystyki wypadków 

Statystyki pokazują, że nasze drogi należą do jednych z bardziej niebezpiecznych w Europie. W 2024 roku doszło do ponad 21 tysięcy wypadków, w których zginęło prawie 1900 osób, a rannych zostało blisko 25 tysięcy. Policja odnotowała też ponad 2,4 miliona przekroczeń prędkości. Co więcej, w czasie tegorocznych wakacji liczba wypadków wzrosła o 3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, a rannych było więcej o 4,3 procent. Choć ofiar śmiertelnych było nieco mniej, zginęło aż 347 osób. 

– Kampania „Mistrzu, zwolnij” wpisuje się w misję, którą PZU realizuje od lat – ochrony życia i zdrowia Polaków. Analizując zachowania kierowców widzimy, że często zbyt optymistycznie oceniają swoje umiejętności na drodze. To złudne poczucie kontroli bywa śmiertelnie niebezpieczne. Dlatego, nawiązując do sukcesu naszej kampanii sprzed dekady, chcemy jeszcze dobitniej przypomnieć, jak ważne za kierownicą są wyobraźnia i zdrowy rozsądek. Wierzę w to, że działania prewencyjne w formie kampanii społecznej mają głęboki sens i mogą realnie zmieniać rzeczywistość – mówi Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU SA czasowo wykonujący obowiązki prezesa zarządu PZU SA. 

Edukacja i zmiana nawyków 

Z opublikowanych informacji wynika, że kampania obejmuje spoty w reżyserii Jana Komasy oraz działania w przestrzeni publicznej. Na billboardach w pobliżu najważniejszych tras kierowcy zobaczą przypomnienie, że najbardziej ryzykowne są ostatnie kilometry podróży, gdy czujność spada, a pośpiech narasta. Dodatkowo w ramach akcji Policja rozdaje ulotki i naklejki z hasłem „Mistrzu, zwolnij”. 

– Naklejka to nie gadżet. To prośba, ale też deklaracja: „jeżdżę ostrożnie”. Każda z tych naklejek to realny sygnał – zachęta do tego, żeby jeździć ostrożniej. Naklejając ją na samochód, dajemy znak innym, że sprzeciwiamy się brawurowemu zachowaniu za kierownicą. Każda naklejka to jeden głos więcej w istotnej akcji. Nie zmienimy wszystkiego od razu, ale możemy zacząć od siebie i swojego samochodu – mówi Agnieszka Żebrowska, dyrektor biura sponsoringu i prewencji PZU. 

Co więcej, zaplanowano także konkurs, w którym zwycięzcy będą mogli doskonalić swoje umiejętności na torze bezpiecznej jazdy. Po ulicach Warszawy będzie poruszał się też specjalny samochód, który dostosowując się do danych limitów prędkości ma symbolicznie pokazać, jak powinna wyglądać odpowiedzialna jazda. 

Wspólna odpowiedzialność na drodze 

Jak możemy przeczytać, partnerstwo PZU i Policji ma na celu uświadomienie, że bezpieczeństwo drogowe zależy od każdego uczestnika ruchu. 

– Na przestrzeni ostatnich lat odnotowujemy sukcesywny spadek liczby wypadków i ofiar na polskich drogach, jednak statystyki nie pozostawiają złudzeń — wciąż zbyt wielu kierowców przekracza prędkość, podejmuje ryzykowne manewry i ignoruje podstawowe zasady bezpieczeństwa. Dlatego tak ważne jest, byśmy wspólnie podejmowali działania, które nie tylko edukują, ale też inspirują do zmiany postaw. Kluczowym jest, aby wszyscy uczestnicy ruchu drogowego respektowali przepisy i okazywali sobie wzajemny szacunek oraz zrozumienie, a także żeby każdy z nas czuł się odpowiedzialny za wspólne bezpieczeństwo na drodze – mówi nadinspektor Roman Kuster, Pierwszy Zastępca Komendanta Głównego Policji. 

Warto podkreślić, że dane ubezpieczyciela potwierdzają skalę problemu. Tylko w ubiegłym roku firma przyjęła ponad pół miliona zgłoszeń szkód komunikacyjnych, a od początku obecnego roku do lipca – blisko 300 tysięcy. Kolizje i wypadki odpowiadają za około 70 procent szkód OC i 17 procent szkód AC. Oznacza to, że setki tysięcy niebezpiecznych zdarzeń można ograniczyć dzięki ostrożności i przestrzeganiu zasad. 

Kampania „Mistrzu, zwolnij” potrwa do końca września. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

11 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

11 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago