Pod koniec marca doszło do próby wyłudzenia odszkodowania z polisy AC. Pewien mieszkaniec Głogowa postanowił zgłosić kradzież pojazdu, który wcześniej został schowany w garażu. Okazuje się, że to nie jedyny przypadek, bo w samym 2015 roku odnotowano 11 200 przestępstw w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych.
25 marca mieszkaniec Głogowa zgłosił na Policję kradzież samochodu Audi o wartości 97 tysięcy złotych. Śledztwo potwierdziło, że kradzież była fikcją, a właściciel chciał wyłudzić odszkodowanie z tytułu wykupionej polisy AC.
Nieudana próba wyłudzenia skończyła się dozorem policyjnym oraz poręczeniem majątkowym w wysokości 5000 zł. Oprócz tego grozi mężczyźnie 8 lat pozbawienia wolności.
W dalszym toku śledztwa okazało się, że właściciel pojazdu zamierzał dla dodatkowego zysku i zatarcia śladów sprzedać samochód na części. Taki przypadek to nie jedyny przykład próby wyłudzenia odszkodowania. W 2015 roku aż 80% przestępstw ubezpieczeniowych odnotowano właśnie w ubezpieczeniach komunikacyjnych.
Raport Polskiej Izby Ubezpieczeń na temat przestępstw ujawnionych w 2015 roku w związku z działalnością zakładów ubezpieczeń. Przestępstw w ubezpieczeniach na życie wykryto aż 836. W przypadku ubezpieczeń majątkowych odnotowano aż 13 129 zdarzeń na kwotę 180 milionów złotych.
Łączna wartość wyłudzeń w ubezpieczeniach majątkowych w 2015 roku wynosiła około 180 milionów złotych. Średnio na jednej polisie próbowano wyłudzić ok. 13 700 zł. Najwyższy wskaźnik odnotowano w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych-16 200 zł na jedno zdarzenie. 15 700 zł na zdarzenie w AC oraz 10 000 zł na zdarzenie w przypadku szkód majątkowych z OC.
Źródło: www.bankier.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…