Categories: Aktualności

Produkty PZU w multiagencjach

Multiagencje rosną w siłę. Zauważa to największy polski ubezpieczyciel, który postanowił dystrybuować swoje produkty właśnie poprzez tego rodzaju punkty.

Jak zauważa Tobiasz Bury, osoba odpowiedzialna w Grupie PZU za sieć sprzedaży, ubezpieczyciel chce mieć ponad 20 procent udziału w rynku multiagencyjnym. Według „PB” ubezpieczyciel przystąpił do realizacji swojego celu inaczej niż konkurenci. Różnica polega na tym, że PZU stawia na relację z małymi, lokalnymi agentami współpracującymi z multiagencjami o rozbudowanej sieci.
 
Gazeta tez zwraca uwagę na fakt, że dzięki takiej strategii firma płaci niższe prowizje, a przy tym ma bezpośredni kontakt ze sprzedawcami jej produktów. Tobiasz Bury zastrzega jednak, że: „ PZU będzie prowadził selekcję potencjalnych partnerów. Firma woli zachować bezpośrednie relacje ze sprzedawcami pracującymi dla dużych niezależnych pośredników”.
 
Bury deklaruje również, że: „koncern jest gotów płacić rynkowe stawki za nowy biznes, dodatkowo premiując wzrost, oraz że przyjrzy się polityce opłat przy odnawianiu obowiązkowych polis. Ubezpieczyciel chce sprzedawać w sieci niezależnej „komunikację” i „mieszkaniówkę”, a w dalszej perspektywie – także „życiówkę”.
 
„PB” podkreśla jednak, że multiagencje mają być jedynie uzupełnieniem sieci agentów wyłącznych lidera polskiego rynku. Artur Pakuła, prezes Arrant, docenia, że PZU zdecydował się na współpracę z niezależnymi pośrednikami, ale jego zdaniem, model proponowany przez zakład nie do końca wpisuje się w kulturę organizacyjną ogólnopolskich pośredników. Podkreślił, że każdy tego typu podmiot wymaga indywidualnego podejścia.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

2 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

2 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago