Categories: Aktualności

Produkty PZU w multiagencjach

Multiagencje rosną w siłę. Zauważa to największy polski ubezpieczyciel, który postanowił dystrybuować swoje produkty właśnie poprzez tego rodzaju punkty.

Jak zauważa Tobiasz Bury, osoba odpowiedzialna w Grupie PZU za sieć sprzedaży, ubezpieczyciel chce mieć ponad 20 procent udziału w rynku multiagencyjnym. Według „PB” ubezpieczyciel przystąpił do realizacji swojego celu inaczej niż konkurenci. Różnica polega na tym, że PZU stawia na relację z małymi, lokalnymi agentami współpracującymi z multiagencjami o rozbudowanej sieci.
 
Gazeta tez zwraca uwagę na fakt, że dzięki takiej strategii firma płaci niższe prowizje, a przy tym ma bezpośredni kontakt ze sprzedawcami jej produktów. Tobiasz Bury zastrzega jednak, że: „ PZU będzie prowadził selekcję potencjalnych partnerów. Firma woli zachować bezpośrednie relacje ze sprzedawcami pracującymi dla dużych niezależnych pośredników”.
 
Bury deklaruje również, że: „koncern jest gotów płacić rynkowe stawki za nowy biznes, dodatkowo premiując wzrost, oraz że przyjrzy się polityce opłat przy odnawianiu obowiązkowych polis. Ubezpieczyciel chce sprzedawać w sieci niezależnej „komunikację” i „mieszkaniówkę”, a w dalszej perspektywie – także „życiówkę”.
 
„PB” podkreśla jednak, że multiagencje mają być jedynie uzupełnieniem sieci agentów wyłącznych lidera polskiego rynku. Artur Pakuła, prezes Arrant, docenia, że PZU zdecydował się na współpracę z niezależnymi pośrednikami, ale jego zdaniem, model proponowany przez zakład nie do końca wpisuje się w kulturę organizacyjną ogólnopolskich pośredników. Podkreślił, że każdy tego typu podmiot wymaga indywidualnego podejścia.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

2 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

2 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

3 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

3 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

4 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

4 dni ago