W ostatnim czasie firma Prudential przeprowadziła badania* na potrzeby programu edukacji finansowej dzieci. Z raportu wynika, że co drugi rodzić nie rozmawia ze swoimi dziećmi na tematy finansowe. Według ekspertów, takie dzieci, w przyszłości mogą podejmować złe decyzje finansowe.
Dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięca i ekspert programu edukacji finansowej dzieci Cha-Ching komentuje fakt, że tylko 8procent badanych rozmawia ze swoimi dziećmi o pieniądzach: „Rozmowa z potomkiem o comiesięcznych płatnościach ułatwi naukę kontrolowania wydatków. Dzięki temu dziecko zrozumie, że fundusze nie są ograniczone i nie wszystkie jego zachcianki mogą zostać zrealizowane”. Jak pokazują przeprowadzone badania rodzice w różny sposób podchodzą do kwestii finansowych. Najwięcej osób (33 procent) przyznaje, że jego dziecko ma skarbonkę, do której zbiera na konkretny cel. Natomiast 25 procent ogranicza się do dopłacania na większe wydatki, gdy dziecko uzbiera określoną kwotę.
Aby przybliżyć dzieciom tematykę finansów powstał „Konkurs Cha-Ching”. Na czym on polega?
Damian Ziąber, odpowiedzialny w Prudential w Polsce za wdrożenie i rozwój programu Cha-Ching, odpowiada: „Naszym zamiarem jest zachęcenie rodziców do spędzenia czasu z dziećmi oraz rozmowy o pieniądzach i domowym budżecie, z czym niestety nie jest najlepiej. Jesteśmy firmą rodzinną i chcemy pomagać rodzicom w rozmowach z ich dziećmi. W tym tych najważniejszych – o domowych finansach. W końcu od nas samych zależy, jakich – mniej czy bardziej – świadomych konsumentów wychowamy”.
Zadaniem uczestników, którzy wezmą udział w zabawie, będzie rozwiązywanie zadań dostępnych na platformie internetowej. Nawiązywać one będą do kreskówek Cha-Ching. Aby jak najlepiej odpowiedzieć na pytania warto śledzić losy bohaterów, które można obejrzeć na stronie: www.cha-ching.pl., profilu YouTube Cha-Ching oraz w telewizji na kanałach Cartoon Network, Disney Channel i Nickelodeon.
*Dane z raportu „Prudential Family Index”. Część 1: Dzieci” opracowanego na zlecenie Prudential w Polsce. Na podstawie badań Grupy IQS przeprowadzonych w terminie: 08.05-09.05.2015 Analizą objęto grupę 136 Polaków w wieku 18-50 lat, posiadających dzieci w wieku od 6 do12 lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 18-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.
Źródło: www. gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…