W poniedziałek 30 listopada największy ubezpieczyciel w Polsce, firma PZU przeprowadzi split, czyli podział akcji, w stosunku 1:10. W praktyce oznacza to, że każdy kto posiada akcje PZU których obecna wartość nominalna na akcję wynosi 1 złoty, po podziale będzie posiadał ich 10 razy więcej.
Dlaczego PZU dzieli akcje?
Powodem podziału akcji jest zwiększenie dostępności dla drobnych inwestorów. Podział ma być również sposobem na znalezienie nowych nabywców. Każda z nich będzie miała nową wartość nominalną 10 groszy, a udział akcjonariuszy we własności oraz prawach w Spółce pozostanie taki jak przed splitem. Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA dodaje; „Mówiąc wprost, chcemy zadbać o indywidualnego inwestora, którego nie zawsze stać na wyłożenie kilkuset złotych na pojedynczą akcję spółki. Dzięki podziałowi, jedna akcja PZU zamieni się w 10 akcji o wartości 1/10 dotychczasowej każda. Liczymy, że zachęci to mniejszych inwestorów, a przez to pozytywnie wpłynie na płynność i wycenę rynkową spółki. Zyskają na tym wszyscy”. Na dzisiejszej sesji (27.11.15 ) akcje „przed wymianą” będą notowane na giełdzie po raz ostatni. Od 30 listopada 2015 r. akcje będą notowane już z nowym kursem, z oznaczeniem „pw” (co oznacza: po wymianie).
Co oznacza to dla obecnych akcjonariuszy?
Dla obecnych właścicieli akcji PZU przeprowadzony split nie powoduje żadnych zmian w wartości portfela ich akcji. Na niezmiennym poziomie pozostaje również struktura akcjonariatu oraz wartość kapitałów spółki. W chwili obecnej w obrocie znajduje się znajduje się 86.348.289 akcji PZU, po podziale będzie ich 863.482.890. Wartość nominalna pojedynczego waloru zmieni się z 1 złotego na 10 groszy i co ważne, udział każdego akcjonariusza we własności spółki i jej prawach będzie taki sam jak przed splitem.
Na warszawskiej giełdzie w ostatnich czterech latach przeprowadzono 70 takich operacji, które cieszyły się sporym zainteresowaniem ze strony potencjalnych inwestorów. Obecnie obserwuje się stały wzrost zainteresowania splitami akcji.
Źródło: www.pzu.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…