Top temat

PZU gotowy do pomocy w razie powodzi

Największy polski ubezpieczyciel jest już przygotowany do szybkiej obsługi szkód w przypadku wystąpienia w najbliższych dniach podtopień lub powodzi, zwłaszcza w południowych regionach Polski.  

  • Infolinia gotowa do przyjęcia zwiększonej liczby zgłoszeń 
  • Mobilne Biura PZU we Wrocławiu 
  • uproszczona ścieżka obsługi szkód 
  • uruchomiona preobsługa 

Według prognoz synoptyków, niż genueński Boris, który już dotarł nad Polskę, w ciągu kilku najbliższych dni przyniesie porywisty wiatr i ulewne deszcze. Silne opady spodziewane są w weekend zwłaszcza na południu, w województwach dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim. Największe zagrożenie powodziowe dotyczy Dolnego Śląska, gdzie spodziewane są gwałtowne deszcze, a rzeki wzbierają dodatkowo zasilane intensywnymi opadami po czeskiej stronie granicy. 

W drodze do Wrocławia są już Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym duży autobus, które mogą być rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienie od ręki wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinami oraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Mobilne Biura pełnią też rolę centrów koordynujących działania dziesiątek naszych mobilnych ekspertów w terenie. Wśród nich są także pracownicy przeszkoleni z obsługi dronów i w nie wyposażeni. Wykorzystanie dronów mocno przyspiesza ocenę rozmiarów szkód i cały proces ich obsługi. Jesteśmy również gotowi do natychmiastowego uruchomienia uproszczonej procedury – należne wypłaty, wyliczone na podstawie wywiadów z poszkodowanymi i dostarczonych przez nich zdjęć, mogą być jeszcze tego samego dnia przekazane na ich konta. 

Zwiększyliśmy również obsadę naszej telefonicznej infolinii, aby móc sprawnie przyjmować nadzwyczajną liczbę zgłoszeń, a także utworzyliśmy szybką ścieżkę do obsługi klientów, u których wystąpią szkody w następstwie obecnej sytuacji pogodowej. Jeśli takie osoby zadzwonią na ogólne numery infolinii PZU 801 102 102 lub 799 699 599, będą od razu przekierowywane do zespołu zajmującego się tymi zdarzeniami. 

 W tej trudnej sytuacji nie pozostawimy żadnego naszego klienta bez opieki i wsparcia. PZU ma ogromne doświadczenie w obsłudze masowych szkód powstałych w wyniku działania żywiołów atmosferycznych. Mobilizujemy dodatkowe siły w organizacji, by gdy kataklizm już nastąpi, móc jak najszybciej udzielić pomocy naszym klientom i maksymalnie ułatwić im proces dokumentowania, szacowania i zgłaszania szkód oraz wypłaty zaliczek i odszkodowań. Ale zaczynamy działać jeszcze zanim szkody faktycznie wystąpią, ostrzegając ubezpieczonych u nas i wskazując im dostępne ścieżki postępowania – mówi Irmina Nowak, dyrektorka zarządzająca ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU. 

Dlatego PZU aktywował już preobsługę szkód. Nie czekając na zgłoszenia od poszkodowanych, sami monitorujemy wszelkie dostępne informacje i raporty o wystąpieniu gwałtownych zjawisk pogodowych i staramy się skontaktować z klientami PZU w danej lokalizacji, by dowiedzieć się, czy nie potrzebują pomocy. W trakcie rozmowy nasi konsultanci sprawdzają informację o zakresie ewentualnych uszkodzeń, rejestrują szkody, a w razie potrzeby, w ramach usługi assistance, proponują organizację lokalu zastępczego. Już dziś klienci, którzy ubezpieczyli w PZU dom lub mieszkanie na terenach objętych alertami pogodowymi Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, otrzymają też od nas SMS-owe powiadomienia o zagrożeniu wraz z prośbą o kontakt, gdyby potrzebowali pomocy. Warto dodać, że PZU był pierwszym zakładem ubezpieczeniowym w Europie, który wdrożył na szeroką skalę taki proaktywny model kontaktu z poszkodowanymi klientami. 

Co zrobić, gdy zostaniesz poszkodowany w wyniku spodziewanych ulew i podtopień? 

  • W miarę możliwości zabezpiecz swoje mienie przed dalszym zniszczeniem. 
  • Zrób zdjęcia uszkodzeń i spisz je (uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu, a jeśli musisz je wyrzucić, wcześniej je sfotografuj). 
  • Zgłoś szkodę w aplikacji mojePZU, na stronie www.pzu.pl, na infolinii 801 102 102 lub 799 699 599 (wybierz cyfrę 2, by przejść od razu na ścieżkę przeznaczoną specjalnie do obsługi takich szkód), albo u Mobilnego Eksperta PZU lub w Mobilnym Biurze PZU Pomoc na miejscu. 
  • Jeśli masz już zdjęcia uszkodzeń, możesz sprzątnąć uszkodzone mienie. 
  • W każdym przypadku skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

3 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

3 dni ago

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

4 dni ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

4 dni ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

6 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

6 dni ago