Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – organizacja ta od lat przyczynia się do poprawy życia i zdrowia Polaków. Wartości te wpisane również w działania Grupy PZU, która rozwija zapoczątkowaną w 2024 roku współpracę z Fundacją.
Pierwszym krokiem strategicznego partnerstwa, które zostało zawarte na lata 2025-2027 będzie styczniowy 33. Finał WOŚP, którego motywem przewodnim zostało bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Tegoroczna zbiórka ma za zadanie wesprzeć onkologię i hematologię dziecięcą. Niestety choroby nowotworowe stanowią drugą co do częstości przyczynę zgonów, a naszym kraju co roku lekarze diagnozują około 1100 nowotworów wieku dziecięcego. Najczęstszym z nich jest białaczka, chłoniak i nowotwory mózgu.
Środki, które zostaną zebrane 26 stycznia 2025 r. przeznaczone będą na doposażenie placówek medycznych w sprzęt z zakresu chirurgii onkologicznej, neurochirurgii, diagnostyki onkologicznej i patomorfologii. Trafi on do 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów, 5 ośrodków neurochirurgii onkologicznej, 6 ośrodków chirurgii onkologicznej oraz 4 zakładów patomorfologii. Fundacja wesprze również leczenie nieonkologicznych schorzeń hematologicznych, które są jednymi z najczęstszych chorób przewlekłych wśród dzieci.
Jak możemy przeczytać, Grupa PZU podczas Finału i imprez towarzyszących zadba o bezpieczeństwo uczestników. Ubezpieczyciel zostanie głównym ubezpieczycielem 33. Finału WOŚP. Firma otworzyła również wirtualną eSkarbonkę, do której można wpłacać środki.
Partnerstwo strategiczne obejmuje również Pol’and’Rock Festival. Podczas tego wydarzenia PZU i Fundacja WOŚP będą prowadzić wspólne akcje edukacyjne, promując ideę pierwszej pomocy i profilaktyki zdrowotnej. Towarzystwo będzie również ubezpieczycielem festiwalu. W ramach trzyletniej współpracy, PZU będzie także partnerem Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”, który skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Wsparcie ubezpieczyciela umożliwi organizację bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli, zakup i dystrybucję materiałów dydaktycznych i tworzenie filmów instruktażowych. Dotychczas z programu skorzystały prawie 33 tysiące nauczycieli i ponad 3 miliony dzieci z 13 331 szkół podstawowych, co stanowi ponad 90 procent wszystkich placówek w Polsce.
– PZU to marka ciesząca się dużym zaufaniem i bardzo zaangażowana społecznie. Od lat wspieramy inicjatywy, które sprzyjają budowaniu zdrowych i bezpiecznych postaw społecznych oraz promują aktywny tryb życia. Fundamentem współpracy z Fundacją WOŚP są wartości, które wspólnie wyznajemy. Wśród nich są zaufanie i wiarygodność, zaangażowanie społeczne i troska o bezpieczeństwo i zdrowie. Chcemy być blisko i angażować się w budowanie wspólnoty. Nie ma ku temu lepszej okazji niż współpraca z Fundacją WOŚP, której według badań, ufają rzesze Polaków – mówi Paweł Wróbel, dyrektor Grupy PZU ds. marketingu, komunikacji i zaangażowań społecznych.
Współpraca z Fundacją WOŚP pozwala na to, by ubezpieczyciel brał udział w ważnych projektach o ogólnopolskim zasięgu, które angażują wszystkie grupy wiekowe i dają wsparcie najbardziej potrzebującym.
– Bardzo cieszymy się, że do grona naszych partnerów Fundacji dołączają firmy, które podzielają nasze wartości. Wspólnie możemy zrobić wiele dobrego – tworząc razem Finał, Festiwal, ucząc dzieci pierwszej pomocy, działając cały rok! Gramy razem na zdrowie, dbając o to, żeby było kolorowo i bezpiecznie – mówi Jurek Owsiak, prezes Zarządu Fundacji WOŚP.
Partnerstwo z WOŚP to kolejny ważny krok w realizacji misji społecznej PZU. Firma od lat wspiera wiele działań charytatywnych, angażując się we współpracę z organizacjami pozarządowymi.
Źródło: PZU SA
Od piątku, 11 kwietnia 2025 roku, klienci firmy ubezpieczeniowej DallBogg nie mogą odnowić swoich polis…
UNIQA otrzymała tytuł Najlepszej Firmy Ubezpieczeniowej w Polsce. Kapituła Konkursu Liderów Świata Finansów doceniła ubezpieczyciela za…
PZU wprowadził zmiany do dobrowolnego ubezpieczenia OC Ogólnej. Produkt dzięki rozszerzonemu zakresowi terytorialnemu, elastycznemu zakresowi…
Fundacja PZU wystartowała z kampanią edukacyjno-społeczną #CzystyPrzekaz. W ramach akcji Magda Gessler, Mikołaj Roznerski i Szymon…
UNIQA udostępniła nową wersję przewodnika prewencyjnego dla firm. W publikacji można znaleźć sprawdzone metody minimalizacji…
Posiadając w domu wartościowy sprzęt AGD, RTV i komputery warto rozważyć jego ubezpieczenie – zwłaszcza…