Categories: Aktualności

PZU mecenatem Galerii Sztuki XIX Wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie

Firma kolejny raz potwierdza swoje działania na rzecz ochrony i promocji polskiego dziedzictwa narodowego w zakresie sztuki i kultury. Firma angażuje się nie tylko w promocję sztuki, ale również przybliża Polakom twórczość wybitnych artystów.

Galeria Sztuki XIX Wieku MNW prezentuje najważniejsze kierunki i tendencje w twórczości zarówno polskich, jak i światowych artystów XIX wieku. Można tu obejrzeć dzieła Aleksandra Gierymskiego, Jana Matejki, Józefa Mehoffera, Chełmońskiego i wielu innych wspaniałych artystów.
 
Andrzej Klesyk, prezes Grupy PZU: „Rozkwit sztuk plastycznych w XIX wieku jest swoistym fenomenem, któremu polscy artyści nie tylko w pełni dotrzymali kroku, ale także w twórczy sposób przenieśli na polski grunt, nadając im wyjątkowy charakter. Dlatego z dumą przyjęliśmy rolę mecenasa galerii sztuki prezentującej dzieła z tak ważnego dla kultury polskiej okresu. Jako największemu polskiemu ubezpieczycielowi szczególnie zależy nam na zabezpieczeniu przyszłości i promocji polskiego dziedzictwa narodowego”.
 
PZU od lat pomaga w zakupie obiektów muzealnych oraz sprawuje mecenat nad najważniejszymi instytucjami i najcenniejszymi zbiorami w Polsce. Oprócz partnerstwa finansowego, zapewnia również wsparcie promocyjne i koncepcyjne Zamkowi Królewskiemu w Warszawie, Muzeum Łazienki Królewskie i Muzeum Narodowemu w Krakowie. Ponadto PZU angażuje się w działania mające na celu pozyskiwanie i udostępnianie polskiej publiczności prac wybitnych artystów. Dzięki działaniom PZU możemy oglądać  m.in. zaginiony podczas II Wojny Światowej i odzyskany w 2011 roku obraz Aleksandra Gierymskiego pt. „Żydówka z pomarańczami”. Jako mecenas Muzeum PZU troszczy się o poprawę bezpieczeństwa tego wyjątkowego miejsca, jego bezcennych zbiorów oraz odwiedzających gości.
 
Źródło: www.pzu.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago