Firma kolejny raz potwierdza swoje działania na rzecz ochrony i promocji polskiego dziedzictwa narodowego w zakresie sztuki i kultury. Firma angażuje się nie tylko w promocję sztuki, ale również przybliża Polakom twórczość wybitnych artystów.
Galeria Sztuki XIX Wieku MNW prezentuje najważniejsze kierunki i tendencje w twórczości zarówno polskich, jak i światowych artystów XIX wieku. Można tu obejrzeć dzieła Aleksandra Gierymskiego, Jana Matejki, Józefa Mehoffera, Chełmońskiego i wielu innych wspaniałych artystów.
Andrzej Klesyk, prezes Grupy PZU: „Rozkwit sztuk plastycznych w XIX wieku jest swoistym fenomenem, któremu polscy artyści nie tylko w pełni dotrzymali kroku, ale także w twórczy sposób przenieśli na polski grunt, nadając im wyjątkowy charakter. Dlatego z dumą przyjęliśmy rolę mecenasa galerii sztuki prezentującej dzieła z tak ważnego dla kultury polskiej okresu. Jako największemu polskiemu ubezpieczycielowi szczególnie zależy nam na zabezpieczeniu przyszłości i promocji polskiego dziedzictwa narodowego”.
PZU od lat pomaga w zakupie obiektów muzealnych oraz sprawuje mecenat nad najważniejszymi instytucjami i najcenniejszymi zbiorami w Polsce. Oprócz partnerstwa finansowego, zapewnia również wsparcie promocyjne i koncepcyjne Zamkowi Królewskiemu w Warszawie, Muzeum Łazienki Królewskie i Muzeum Narodowemu w Krakowie. Ponadto PZU angażuje się w działania mające na celu pozyskiwanie i udostępnianie polskiej publiczności prac wybitnych artystów. Dzięki działaniom PZU możemy oglądać m.in. zaginiony podczas II Wojny Światowej i odzyskany w 2011 roku obraz Aleksandra Gierymskiego pt. „Żydówka z pomarańczami”. Jako mecenas Muzeum PZU troszczy się o poprawę bezpieczeństwa tego wyjątkowego miejsca, jego bezcennych zbiorów oraz odwiedzających gości.
Źródło: www.pzu.pl
600 tysięcy złotych – tyle wynosi rekordowa kara, jaką Rzecznik Finansowy nałożył na DallBogg. Z…
Rosnąca popularność wyjazdów wymaga nowoczesnych rozwiązań w zakresie ubezpieczeń. Colonnade odpowiada na te potrzeby, oferując…
Podróż samochodem to nie tylko przyjemność, ale też ryzyko nieoczekiwanych problemów na drodze. W takich…
Polski rynek ubezpieczeń cyfrowych zyskuje na znaczeniu. Trasti, insurtech działający głównie w Polsce, właśnie pozyskał…
Popularność rowerów, w tym tych z napędem elektrycznym, rośnie z każdym rokiem – podobnie jak…
Ponad 3 tysiące kierowców wzięło udział w kampanii LINK4 promującej bezpieczną jazdę. Teraz ruszyła kolejna…