Aktualności

PZU nagrodzone za innowacje healthtech

Największy polski ubezpieczyciel znalazł się w gronie najbardziej innowacyjnych firm, które zmieniają rzeczywistość w Polsce. Oferowana przez PZU aplikacja Skin Vision, wspierająca diagnostykę oraz wczesną wykrywalność raka skóry została doceniona w XII edycji konkursu „Innowatory Wprost 2022”. 

Diagnostyka za pomocą aplikacji 

Dane wskazują, że co roku w Polsce odnotowuje się około 50-60 tys. nowych zachorowań na nowotwory skóry. Niestety ich wykrywalność, szczególnie na wczesnych etapach rozwoju, jest zbyt mała, aby ograniczyć umieralność, która w naszym kraju w przypadku czerniaka jest o prawie 20 proc. wyższa niż w Unii Europejskiej. Właśnie w trosce o życie i zdrowie Polaków PZU oferuje SkinVision – innowacyjną, certyfikowaną medycznie aplikację na smartfony, która wspiera wczesną diagnostykę raka skóry i pozwala z dużą dokładnością (80-95 proc.) ocenić znamiona występujące na skórze na każdym etapie ich rozwoju. 

Nagroda za innowacje w zakresie ubezpieczeń 

Właśnie ta aplikacja została doceniona w XII edycji konkursu „Innowatory Wprost 2022”. Nagrody przyznawane od 2011 roku stanowią wyróżnienie dla firm, które inwestują w innowacje oraz doceniają ich praktyczne zastosowanie w biznesie. 

Stale monitorujemy ekosystem technologicznych rozwiązań zdrowotnych i wdrażamy najlepsze z nich, aby wspierać nasze szeroko zakrojone działania profilaktyczne. SkinVision wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI), aby ocenić każde znamię na skórze i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa. Aplikacja przeanalizowała już ponad 3,5 mln zdjęć, wykrywając 55 tys. zmian nowotworowych na całym świecie. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione w konkursie „Innowatory Wprost 2022”, a Grupa PZU po raz kolejny potwierdziła swoją pozycję lidera innowacji w zakresie ubezpieczeń – Tomasz Żelski, dyrektor ds. Digitalizacji PZU. 

PZU Ready for Startups 

Przypominamy, że innowacyjny projekt powstał dzięki współpracy z holenderską firmą SkinVision. Odbywała się ona w ramach programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Za organizację programu odpowiada Laboratorium Innowacji PZU – jego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

4 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

4 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

5 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

5 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

6 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

6 dni ago