Categories: Aktualności

PZU odnotowuje rekordową sprzedaż ubezpieczeń

Ocena pierwszego półrocza dla grupy PZU wypada bardzo pozytywnie. W pierwszym kwartale br., firma sprzedała rekordową liczbę polis o wartości 9,13 mld złotych, co stanowi 8,2%więcej zysku w porównaniu do roku poprzedniego.

Bardzo dobre wyniki z działalności PZU z pierwszego półrocza uwarunkowane były m.in.: wzrostem składki przypisanej brutto, które PZU uzyskało dzięki działalności zagranicznej, wzrostem składki pozyskanej przez Link4, oraz rozwojem ubezpieczeń grupowych. Przemysław Dąbrowski, CFO PZU SA dodaje, że na taki na tak dobry wynik finansowy Towarzystwa mają jeszcze inne czynniki:
 
„ Na ocenie pierwszego półrocza mocno zaważył II kwartał, który nie pozwolił osiągnąć dobrych wyników z inwestycji. Spadek cen obligacji na polskim rynku oraz słaba kondycja warszawskiej giełdy to główne czynniki, które miały wpływ na taką sytuację. W biznesie ubezpieczeniowym nie pomagał natomiast wzrost szkodowości w polisach komunikacyjnych. Udało się jednocześnie w ujęciu kwartalnym znacznie poprawić rentowność w ubezpieczeniach grupowych. Grupa PZU wypracowała ponad miliardowy zysk, utrzymała wysoki zwrot z kapitałów własnych, a także osiągnęła rekordowy przypis składki brutto. Świadczy to o umiejętnym wyczuciu zmieniającego się rynku oraz odpowiednim dopasowaniu produktów do wymagań klientów”.
 
Na sytuację finansową wpłynęło również nabycie akcji Alior Banku: „To przemyślana i perspektywiczna decyzja, która pomoże wykorzystać wszystkie przewagi konkurencyjne Grupy PZU. Rozwój zarządzania aktywami, konsekwentna budowa sieci placówek opieki medycznej to kolejne elementy działań podejmowanych w myśl nowej strategii PZU 3.0. Jej celem jest zapewnienie Grupie PZU pozycji lidera w trzech kluczowych obszarach: ubezpieczeń, zdrowia i inwestycji”- dodaje Dąbrowski. Wyniki uzyskane przez PZU – stawiają Towarzystwo gronie najbardziej dochodowych instytucji w kraju i Europie.
 
Źródło: www.pzu.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

13 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

13 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago