Categories: Aktualności

PZU promuje wiedzę o cyberbezpieczeństwie

1 października PZU rozpoczęło nową kampanię informacyjno-edukacyjną „A kto tu się podszywa?”. Ma ona za zadanie promować wiedzę nt. sposobów ochrony przed cyberzagrożeniami – z badań przeprowadzonych na zlecenie ubezpieczyciela wynika, że tylko  4% Polaków czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie. 

Cyberoszuści atakują coraz częściej 

Badanie zrealizowane na zlecenie PZU pokazuje, że większość z nas uważa, że upowszechnienie Internetu zwiększyło ryzyko stania się ofiarą cyberprzestępstwa (68%). Jest to o tyle istotne, że prawie wszyscy korzystają z sieci co najmniej kilka razy dziennie (97%), a co drugi Polak praktycznie cały czas jest online. Okazuje się też, że prawie trzy czwarte Polaków (74%) twierdzi, że zagrożenia dynamicznie się zmieniają i stale pojawiają się nowe. A co druga osoba ma poczucie, że tak naprawdę nie ma skutecznych sposobów na cyberprzestępstwa. Nie zaskakuje zatem to, że prawie wszyscy odczuwają w jakimś stopniu niepokój przed byciem oszukanym w sieci. Tylko 4% badanych zadeklarowało, że czuje się całkowicie bezpiecznie w Internecie. 

– Cyberoszuści atakują nas coraz częściej. Wyniki naszego badania pokazują, że Polacy potrzebują przede wszystkim praktycznych wskazówek, jak zabezpieczyć się przed atakami. Nie chcą być natomiast straszeni samymi zagrożeniami. Dlatego w naszej kampanii postawiliśmy na to, aby dzielić się konkretnymi poradami, które pomogą uchronić się przed oszustami – mówi Rafał Kałęcki, dyrektor biura prewencji PZU. 

Brak praktycznej wiedzy o cyberzagrożeniach 

Z badania wynika, że dość dobrze orientujemy się w rodzajach cyberzagrożeń. Aż 95% zna co najmniej jedno, a wśród najczęściej wymienianych znalazły się fałszywe zbiórki pieniędzy (74%), telefony od osób podszywających się (74%), niebezpieczne smsy z linkiem odsyłającym do fałszywej strony podszywającej się (71%). Jednak sama znajomość zagrożeń nie daje poczucia pełnego doinformowania. Wciąż brakuje nam praktycznej wiedzy, jak sobie z nimi radzić. Dlatego tak istotną role odgrywają działania edukacyjne. Szczególnie, że otwartość na poszerzanie wiedzy w tym zakresie jest duża. Polacy chcą wiedzieć więcej nt. sposobów ochrony przed cyberatakami i dostać skrypty zachowań w tym zakresie. 

Nowa kampania PZU „A kto tu się podszywa?” 

Właśnie w tym celu największy polski ubezpieczyciel wystartował z kampanią informacyjno-edukacyjną nt. cyberbezpieczeństwa „A kto tu się podszywa?”. W ramach działań ubezpieczyciel chce dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. PZU uruchomiło specjalną stronę www.niedajsiepodszyc.pl, znajdziemy tam materiały informacyjne i edukacyjne dot. zagrożeń cyber i praktyczne porady, jak się przed nimi uchronić. 

– Chcemy z naszymi działaniami propagującymi wiedzę o cyberbezpieczeństwie trafić do jak najszerszego grona odbiorców, także tych, którzy rzadziej są obecni w świecie online. Dlatego bardzo nas cieszy współpraca nawiązana z Policją, dzięki której wspólnie dotrzemy z informacjami do jeszcze większej liczby Polaków – dodaje Rafał Kałęcki. 

Ekspertem merytorycznym przy tworzeniu treści jest Niebezpiecznik.pl, który prowadzi portal o bezpieczeństwie i szkolenia z tego zakresu. PZU współpracuje również z Policją – partnerstwo obejmuje między innymi dystrybucję przez funkcjonariuszy Policji drukowanych ulotek dla dorosłych i dla dzieci w ramach organizowanych przez policjantów spotkań ze społecznościami lokalnymi i w środowisku szkolnym. 

Materiały stworzone w narzędziach AI 

Co ciekawe, nowa kampania to pierwsza akcja marketingowa, w której materiały graficzne: postaci, spoty wideo oraz keyvisual, zostały wygenerowane w całości w narzędziach AI. Jak możemy przeczytać, szereg czynności związanych z wygenerowaniem aktorów, tła, nagraniem lektorów, montażem oraz dodawaniem efektów specjalnych, a także prace nad dźwiękiem i muzyką odbywały się podczas prac zespołów odpowiedzialnych za postprodukcję filmową. Wykorzystanie nowatorskiej technologii nawiązuje wprost do tematu cyberbezpieczeństwa i wzmacnia przekaz kampanii, która ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod inne osoby. W ramach działań przewidywana jest emisja 30-sekundowego spotu radiowego oraz emisje spotów wideo w kanałach digital. 

Kreacje przygotowała agencja 2012, produkcją wideo zajął się dom postprodukcyjny Dynamo Post, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis. Kampania będzie trwać do 31 października 2024 r. 

Źródło: PZU S.A. 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

„Laury społeczne” i rozstrzygnięcie Konkursu (eS) im. Jacka Kuronia

13 listopada odbyła się gala „Laury społeczne”, podczas której ogłoszono wyniki Konkursu (eS) im. Jacka Kuronia. Od kilku lat partnerem tego wydarzenia…

18 godzin ago
  • Aktualności

Generali wprowadza kolejne narzędzia samoobsługowe dla klientów i pośredników

Generali w ostatnim czasie wprowadziło zmiany w procesie obsługi klienta i pośrednika. Do najważniejszych z nich należy formularz on-line do aktualizacji danych…

18 godzin ago
  • Top temat

Dom pod maksymalną ochroną ubezpieczeniową

Poszukujesz ubezpieczenia, które zapewni kompleksową ochronę Twojego domu? Sprawdź ofertę InterRisk. Flagowy produkt ubezpieczyciela DOM MAX to ochrona i pomoc w przypadku wszelkich…

2 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie domu z cesją na bank – na czym polega?

Osoby, które biorą kredyt hipoteczny na zakup mieszkania lub domu, zazwyczaj zobowiązane są do cesji praw z ubezpieczenia na bank.…

2 dni ago
  • Aktualności

Konkurs „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje 2024” – PZU Zdrowie laureatem dwóch kategorii

Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie okularów dziecka

Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…

3 dni ago