Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi porozumiało się z TUW Pocztowym w sprawie utworzenia Towarzystwa Rolno-Pocztowego. Wielki apetyt na ubezpieczenia rolników z poparciem Ministerstwa miał również PZU, który konkurował z Pocztą o status państwowego ubezpieczyciela rolnego.
Minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel podczas konferencji w Ostródzie zapowiedział, że Towarzystwo Rolno-Pocztowe zacznie funkcjonować w ciągu miesiąca, dwóch. Towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych będzie tworzone na bazie Pocztowego TUW.
Jak zapowiada Minister rolnictwa, aparat pocztowy zapewni możliwość dotarcia do rolników, co z kolei i sprawi, że więcej osób będzie ubezpieczać uprawy i zwierzęta gospodarskie.
Pracami nad wzmocnieniem roli Pocztowego TUW w obsłudze ubezpieczeniowej producentów rolnych zajmuje się KRUS. Jak podała Małgorzata Książyk, dyrektor biura prasowego MRiRW: „ Sprzedaż polis ubezpieczenia upraw na nowych warunkach – wynikających ze znowelizowanej ustawy – nastąpi od początku kwietnia”.
W tym roku na dopłaty do dotowanych ubezpieczeń upraw i zwierząt gospodarskich zarezerwowano 917 mln zł wobec 200 mln w 2016 r. Ministerstwo podpisało umowy na sprzedaż tego typu polis z pięcioma towarzystwami ubezpieczeń. Do tej pory umowy takie miały PZU, TUW TUW i Concordia TUW, od tego roku doszły Interrisk i TUW Pocztowe.
Źródło: www.rp.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…