Categories: Aktualności

PZU przegrał batalię z Pocztą Polską

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi porozumiało się z TUW Pocztowym w sprawie utworzenia Towarzystwa Rolno-Pocztowego. Wielki apetyt na ubezpieczenia rolników z poparciem Ministerstwa miał również PZU, który konkurował z Pocztą o status państwowego ubezpieczyciela rolnego.

 
Minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel podczas konferencji w Ostródzie zapowiedział, że Towarzystwo Rolno-Pocztowe zacznie funkcjonować w ciągu miesiąca, dwóch. Towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych będzie tworzone na bazie Pocztowego TUW.
 
Jak zapowiada Minister rolnictwa, aparat pocztowy zapewni możliwość dotarcia do rolników, co z kolei i sprawi, że więcej osób będzie ubezpieczać uprawy i zwierzęta gospodarskie.
 
Pracami nad wzmocnieniem roli Pocztowego TUW w obsłudze ubezpieczeniowej producentów rolnych zajmuje się KRUS. Jak podała Małgorzata Książyk, dyrektor biura prasowego MRiRW: „ Sprzedaż polis ubezpieczenia upraw na nowych warunkach – wynikających ze znowelizowanej ustawy – nastąpi od początku kwietnia”.
 
W tym roku na dopłaty do dotowanych ubezpieczeń upraw i zwierząt gospodarskich zarezerwowano 917 mln zł wobec 200 mln w 2016 r. Ministerstwo podpisało umowy na sprzedaż tego typu polis z pięcioma towarzystwami ubezpieczeń. Do tej pory umowy takie miały PZU, TUW TUW i Concordia TUW, od tego roku doszły Interrisk i TUW Pocztowe.
 
Źródło: www.rp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago