Wniosek PZU o przejęcie kontroli nad Alior Bankiem wniesiono 30 czerwca br., po tym jak podpisał przedwstępną umowę przejęcia kontroli nad bankiem za 1,6 mld zł. Obecnie wiadomo, że Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wyraził na to zgodę, powołując się przeprowadzone postepowanie, które wykazało, że koncentracja nie będzie miała negatywnego wpływu na konkurencję i sytuację konsumentów. Obecnie przedsiębiorstwa czekają na zgodę KNF.
Uzasadniając decyzje, szef UOKiK potwierdził: „W ocenie Urzędu koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na żadnym z rynków, na których prowadzą działalność jej uczestnicy. Dlatego UOKiK wydał zgodę na planowaną transakcję – PZU może przejąć kontrolę nad Alior Bank” – potwierdzono w oficjalnym komunikacie Urzędu. Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Umowa, na mocy której PZU kupił 25% akcji Alior Banku kontrolowanych przez spółki Alior Lux S.àr.l. & Co SCA oraz Alior Polska została podpisana 30 maja. Umowa przewiduje, że ubezpieczyciel kupi od obu wspomnianych powyżej spółek łącznie 18 318 473 akcje banku, stanowiące około 25,25% jego kapitału zakładowego oraz ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu banku. Ubezpieczyciel zapłaci za kupowane walory w sumie 1634,92 mln zł (89,25 zł za akcję). Grupa PZU zapowiada kolejne przejęcia banków. Ubezpieczyciel ma już ponoć na oku kilka potencjalnych instytucji, które mógłby kupić. Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU: „Jestem w stu procentach pewien, że konsolidacja sektora bankowego musi nastąpić (…). Powodem jest to, co się dzieje na świecie, sposób zarządzania bankami, wymogi technologiczne. Wielkość ma znaczenie, banki, które nie są odpowiednio duże, po prostu nie będą w stanie przetrwać”.
źródło: www.wgospodace.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…