Aktualności

PZU rozwija cyfrową dystrybucję ubezpieczeń dzięki współpracy z simpl.rent 

PZU wdraża platformę Sherpa, opracowaną wspólnie ze startupem simpl.rent. Rozwiązanie to pozwala tworzyć i uruchamiać specjalistyczne programy ubezpieczeniowe dostosowane do potrzeb konkretnych grup klientów. Nowa technologia wspiera agentów w budowaniu spersonalizowanych ofert i skraca czas wprowadzenia produktów na rynek. 

Sherpa – narzędzie przyspieszające personalizację ofert 

Nowa platforma Sherpa powstała w ramach programu PZU Ready for Startups i ma usprawnić proces przygotowania oraz sprzedaży dedykowanych polis majątkowych. System umożliwia realizację całego procesu, zaczynając od stworzenia strony sprzedażowej, przez obsługę transakcji online, po pełną integrację z systemem sprzedażowym PZU. Dla agentów oznacza to mniejsze obciążenie zadaniami technicznymi i większą swobodę w dopasowywaniu oferty do potrzeb klientów. 

– W PZU aktywnie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które ułatwiają pracę agentów i przyspieszają proces budowania szytych na miarę ofert ubezpieczenia. To kolejny udany projekt, który realizujemy wspólnie z simpl.rent. Zbudowane przez naszego partnera rozwiązanie pozwoli nam szybciej odpowiadać na potrzeby klientów i oferować nasze produkty w pełni cyfrowo, efektywnie oraz w wygodny dla klienta sposób – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu PZU SA. 

Dzięki programowi agenci wyłączni PZU mogą szybciej reagować na zmiany rynkowe i rozwijać nowe segmenty działalności. Jak możemy przeczytać, narzędzie eliminuje potrzebę czasochłonnej konfiguracji i umożliwia szybkie uruchomienie ofert przygotowanych z myślą o określonych grupach klientów, np. takich jak wspólnoty mieszkaniowe czy przedsiębiorcy z wybranych branż. 

Krótszy proces tworzenia nowych produktów 

Wprowadzenie nowej platformy to nie tylko zmiana technologiczna, ale także organizacyjna. Wdrożenie ma znacząco skrócić czas potrzebny na opracowanie i uruchomienie nowego ubezpieczenia. 

– Dzięki nowemu rozwiązaniu możemy dostosować produkt do potrzeb konkretnej grupy klientów w najdrobniejszych szczegółach. Co więcej, jesteśmy w stanie skrócić czas przygotowania nowego ubezpieczenia z kilku miesięcy do zaledwie kilkunastu dni. Klienci zyskują ofertę szytą na miarę oraz sprawniejszą obsługę – mówi Małgorzata Skibińska, dyrektor zarządzająca ds. rozwoju i utrzymania produktów oraz underwritingu w PZU SA. 

Szybsze wdrażanie produktów ma kluczowe znaczenie w branży, w której klienci oczekują coraz większej elastyczności i personalizacji usług. Dla agentów to szansa na rozszerzenie oferty i lepsze dopasowanie ochrony do oczekiwań rynku. Natomiast dla klientów nowe rozwiązanie oznacza krótszy czas oczekiwania na polisę, która w pełni będzie odpowiadała na ich realne potrzeby. 

Efekt współpracy w ramach programu PZU Ready for Startups 

Simpl.rent to polski startup rozwijający technologie wspierające rynek najmu mieszkań. Od kilku lat PZU współpracuje z firmą, zapewniając ochronę ubezpieczeniową właścicielom i najemcom korzystającym z jej usług. A wdrożenie platformy Sherpa to kolejny etap tej współpracy, który rozszerza wspólne działania o nowoczesne kanały sprzedaży online. 

– Bardzo nas cieszy rozwój współpracy z PZU, które świetnie rozumie sposób działania startupów i potrafi wdrażać innowacyjne rozwiązania. Wspólnie stworzyliśmy narzędzie, które przyspiesza cyfryzację procesów sprzedażowych PZU i pozwala elastycznie dopasowywać oferty do potrzeb klientów – podkreśla Piotr Pajda, założyciel simpl.rent. 

Z opublikowanych informacji wynika, że nowe rozwiązanie zostało opracowane w programie akceleracyjnym Huge Thing, a następnie testowane i dostosowywane do potrzeb PZU. 

Przypominamy, że program PZU Ready for Startups od ośmiu lat umożliwia tworzenie i wdrażanie innowacji we współpracy z firmami technologicznymi. Zespół Innowacji i AI PZU przeanalizował już blisko 8 tys. pomysłów, z czego 87 zostało przetestowanych w pilotażu, a ponad 50 wdrożono w działalności operacyjnej. Takie podejście pozwala ubezpieczycielowi nie tylko rozwijać nowoczesne rozwiązania, ale także konsekwentnie poprawiać doświadczenia klientów i wspierać agentów w ich codziennej pracy. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

2 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

2 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

21 godzin ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

21 godzin ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

23 godziny ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

24 godziny ago