Największy polski ubezpieczyciel dołączył do United Nations Global Compact. Ta globalna inicjatywa wspiera prowadzenie biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i jest integralną częścią systemu ONZ.
Strategiczne cele Grupy PZU bazują na tym, osiągnąć sukces w oparciu o nowoczesne modele biznesowe uwzględniające elementy zrównoważonego rozwoju. Ubezpieczyciel chce wyznaczać standardy w tym zakresie na rynku finansowym. Jak możemy przeczytać dołączenie PZU do United Nations Global Compact jest potwierdzeniem, że firma od lat działa w zgodzie z Dziesięcioma Zasadami UN Global Compact dotyczącymi m.in. praw człowieka, pracy, środowiska i przeciwdziałania korupcji.
Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie, która jest odpowiedzialna między innymi za obszar ESG, podkreśla, że troska o pracowników, klientów i partnerów biznesowych oraz dbałość o środowisko naturalne to podstawa codziennej działalności PZU.
– PZU to jedna z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wiemy, że nasze dzisiejsze wybory mają wpływ zarówno na miliony naszych klientów, jak i na przyszłe pokolenia. Dlatego wspieramy niskoemisyjną gospodarkę, inwestujemy w odnawialne źródła energii i pomagamy klientom oraz partnerom biznesowym w ich drodze do zeroemisyjności dzięki oferowaniu zielonych produktów ubezpieczeniowych czy funduszy inwestycyjnych opartych na ESG. Przystąpienie PZU do United Nations Global Compact to naturalny krok w stronę wspólnego przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych i wyzwań, przed jakimi stoi światowa społeczność – mówi Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie.
Ubezpieczyciel poprzez przystąpienie do UN Global Compact potwierdza, że jego strategia, kultura i codzienne działania są zgodne z zasadami programu. Zobowiązuje się także do zaangażowania we wspólne projekty przyczyniające się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.
– PZU przystąpił do United Nations Global Compact, aby jako lider rynku ubezpieczeń w Polsce jeszcze skuteczniej realizować swoje strategiczne cele zrównoważonego rozwoju i wyznaczać nowe standardy w obszarze ESG. Chcemy wspierać krajową i międzynarodową współpracę biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju – konkluduje Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU.
Warto dodać, że United Nations Global Compact stanowi integralną częścią systemu ONZ. To największa na świecie inicjatywa zrzeszająca biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju, zainaugurowana przez Sekretarza Generalnego ONZ w 2000 r. Skupia firmy współpracujące z ONZ oraz tworzące strategie i działania w oparciu o polityki ONZ, w szczególności w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju i 10 Zasad United Nations Global Compact, które dotyczą czterech obszarów: prawa człowieka, standardy pracy, ochrona środowiska, przeciwdziałanie korupcji.
Z kolei United Nations Global Compact Network Poland jest biurem krajowym oraz lokalnym punktem kontaktowym i informacyjnym dla polskich członków United Nations Global Compact. Swoją misję realizuje poprzez działania w czterech programach parasolowych: Climate Positive, Business and Human Rights, Anti-corruption Programme oraz United Business for Ukraine. Z opublikowanych informacji wynika, że UN Global Compact Network Poland zajmuje się również koordynacją współpracy z rządem polskim, przedstawicielami samorządu terytorialnego oraz innymi agendami i programami ONZ działającymi w Polsce lub na terenie naszego kraju.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…