PZU, jako lider rynku ubezpieczeń stara się konsekwentnie poprawiać jakość swoich procesów i usług. Ubezpieczyciel wdrożył właśnie nowoczesne narzędzie do porównywania zakresów produktów ubezpieczeniowych. Autorem systemu jest duński startup Comadso.
Największy polski ubezpieczyciel wdrożył innowacyjne narzędzie do porównywania zakresów produktów ubezpieczeniowych, którego autorem jest duński startup Comadso. Opracowana przez insurtech platforma ma za zadanie dostarczać szczegółowe analizy porównawcze dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych. Umożliwi to jeszcze lepsze monitorowanie zmian zachodzących w ofercie innych ubezpieczycieli. Co istotne, w przeciwieństwie do większości porównywarek, system nie porównuje cen produktów, ale skupia się na ich zakresie.
– Na podstawie przeprowadzonego pilotażu możemy stwierdzić, że zastosowanie rozwiązania pozytywnie wpłynęło na nasze procesy wsparcia sprzedaży. Narzędzie głównie wykorzystamy w celu zadbania o wiedzę na temat rynku ubezpieczeń pośród naszych agentów i doradców – powiedziała Małgorzata Kot, członek zarządów PZU SA i PZU Życie SA.
– To kolejny krok, w którym PZU mocno stawia na technologię oraz współpracę ze startupem. Analizy dostarczane przez nowo wdrożone rozwiązanie nie tylko pomogą naszym pracownikom lepiej wspierać osoby na co dzień obsługujące klientów, ale także pozwolą nam lepiej monitorować rynek i odkrywać potencjał do rozwoju naszej oferty. Dzięki temu będziemy mogli dostosować ją możliwie najlepiej do potrzeb konsumentów – dodaje Piotr Nowak, członek zarządu PZU SA i dyrektor Grupy PZU w PZU Życie SA.
Z opublikowanych informacji wynika, że głównym obszarem działalności Comadso jest porównywanie kryteriów w poszczególnych produktach ubezpieczeniowych, z uwzględnieniem zaznaczenia różnic między nimi. Wszystko to sprawia, że użytkownicy narzędzia mają dostęp do aktualnej bazy produktów, ich zakresu, a także gotowych analiz wraz z porównaniem.
– Odkąd zacząłem pracę w branży ubezpieczeniowej w 1994 roku, zawsze istniała potrzeba, aby pracownicy ubezpieczeniowi mieli dostęp do codziennie aktualizowanego systemu porównywania produktów. Jednakże, gdy Comadso rozpoczęło działalność 14 lat temu w Danii, w najśmielszych marzeniach nie wyobrażałem sobie, że PZU, lider na rynku ubezpieczeń w Polsce, skorzysta z mojego rozwiązania, co też nigdy by się nie udało bez równie fantastycznych pracowników Comadso w Polsce – mówi Rasmus Meineke, dyrektor generalny i założyciel Comadso.
– Zaufanie PZU to dla nas prawdziwe wyróżnienie. W naszym zestawieniu kładziemy duży nacisk na szczególne różnice zakresowe. Wchodzimy bardzo głęboko w analizę OWU i skupiamy się na detalach ważnych z punktu widzenia klienta końcowego. Etap pilotażu potwierdził, że PZU również podchodzi do tego aspektu w sposób niezwykle przemyślany i drobiazgowy. Zapowiada się bardzo owocna współpraca – dodaje Joanna Kościuch-Malinowska, manager krajowy Comadso.
Zgodnie z zapowiedziami narzędzie ma być wykorzystywane głównie przez Biuro Sprzedaży Własnej oraz Biuro Sprzedaży Zdalnej w obszarze wsparcia sprzedaży. Analizy dostarczane przez system pomogą przy wdrażaniu nowych pracowników i w szkoleniach, a ułatwiony monitoring rynku ubezpieczeń pozwoli zespołowi zadbać o systematyczne uzupełnianie wiedzy produktowej. Co więcej, platforma będzie także dostępna dla trenerów Biura Wsparcia Sprzedaży, w zakresie wzbogacania szkoleń sprzedażowych i produktowych, a także Biura Produktowego – do przygotowania analiz, w tym analizy konkurencji, jak też wsparcia w underwritingu.
Ubezpieczyciel podkreśla, że projekt powstał w ramach programu PZU Ready for Startups. Jego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…