PZU wdraża rozwiązanie startupu cux.io wyłonionego w ramach programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum CEE. Jego celem jest poprawa doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z portalami PZU.
Akcelerator MIT Enterprise Forum CEE to projekt, którego celem jest wsparcie rozwoju najbardziej innowacyjnych startupów naukowo-technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej oraz przyspieszenie komercjalizacji rozwijanych przez nie rozwiązań na rynkach międzynarodowych. W programie tym ubezpieczyciel działa nie tylko w zakresie cyfryzacji procesów ubezpieczeniowych, ale także procesów medycznych czy optymalizacji mechanizmów biznesowych. Co więcej, jako partner oferuje także szansę na zdobycie wsparcia ze strony największej instytucji finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponadto wybrane startupy mogą pozyskać finansowanie w ramach programu Poland Prize.
– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeń zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne są innowacje w tej branży i chcemy mieć udział we wdrażaniu nowych rozwiązań, które będą wspierać naszych klientów. Jednak żeby powstawały, ich twórcy muszą mieć wielowymiarowe wsparcie. Z myślą o tym powstał program PZU Ready for Startups, w ramach którego wspomagamy rozwój startupów, między innymi poprzez zaangażowanie w takie projekty, jak program Poland Prize w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. W ramach trzech ostatnich edycji przeanalizowaliśmy pomysły 825 startupów, odbyliśmy 49 wywiadów z założycielami i przeprowadziliśmy pilotaże ze startupami z Chorwacji, USA, Polski, Ukrainy i Wielkiej Brytanii – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.
Z opublikowanych informacji wynika, że podczas programów pilotażowych przetestowano narzędzia wspierające zdalne testy UX serwisów internetowych Grupy PZU już na etapie ich tworzenia. Testy te objęły m.in. aplikację wspierającą i przyspieszającą obsługę szkód w nieruchomościach poprzez automatyczną analizę zdjęć oraz innowacyjne narzędzie wspierające zarządzanie przestrzenią biurową w pracy hybrydowej. Co więcej, ruszyły właśnie ostatnie pilotaże rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa. Ubezpieczyciel przeprowadził także pilotaż m.in. ze zwycięzcą edycji wiosennej 2022 – startupem cux.io. Narzędzie opracowane przez startup automatyzuje pracę z danymi i pomaga w bardzo szybkim tempie formułować wnioski dotyczące zachowań użytkowników strony internetowej. Algorytm tłumaczy emocje na liczby, co pozwala spojrzeć na działalność z perspektywy klienta a także wskazuje miejsca, które mogą wpływać negatywnie na liczbę konwersji. Narzędzie samodzielnie filtruje dane, umożliwiając skupienie się tylko na tych, które są istotne z punktu widzenia celu biznesowego przedsiębiorstwa. Tego typu podejście pozwala walczyć ze zjawiskiem tzw. data overload (trudność w zrozumieniu problemu i skutecznym podejmowaniu decyzji w obliczu zbyt dużej ilości informacji).
– Współpraca z cux.io pozwoliła lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika na naszej stronie i na bieżąco reagować na jego potrzeby. To z kolei przekłada się na lepsze doświadczenia naszych klientów podczas korzystania ze naszych serwisów internetowych. Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem standardowych narzędzi analitycznych. Dzięki cux.io wiemy, że warto sprawdzać najbardziej abstrakcyjne hipotezy zachowań użytkowników na stronie. Dotychczasowe doświadczenie wskazuje, że wnioski mogą być zaskakujące – mówi Magdalena Cuza Paumier, kierownik Zespołu Digital Marketingu w PZU.
– Szukaliśmy sposobu na uzupełnienie kontekstu anonimowych liczb z danych analitycznych o emocje klientów. Dzięki współpracy z cux.io możemy moment zgłoszenia szkody czy szukania najlepszego dla siebie ubezpieczenia uzupełnić o głos klienta. To daje nowe perspektywy badawcze i biznesowe – dodaje Wiola Łada-Szewczenko, dyrektor ds. Digital Marketingu oraz badań w PZU.
– Od zawsze punktem wyjścia naszej pracy było uczynienie analityki behawioralnej nie tylko ogólnodostępną, ale także maksymalnie praktyczną. W dzisiejszych czasach umiejętności analityczne są must have, ale nie każdy musi być od razu analitykiem i wchodzić głęboko w wiedzę o odpowiednich metrykach czy znajomość zaawansowanych narzędzi! Dlatego zawsze skupiamy się tylko na tym, co istotne dla biznesu i jego klientów. W ten sposób pracując z PZU, uzyskaliśmy pierwsze wnioski i rekomendacje już po miesiącu od rozpoczęcia współpracy – mówi Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io.
Pilotaż zakończył się sukcesem a nowe rozwiązanie jest w tej chwili wdrażane. Jak już wspominaliśmy jego zadaniem jest poprawa doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z portalami internetowymi PZU.
– Jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy z PZU, długoletnim już partnerem programu akceleracji MIT EF CEE. PZU to firma, która otwarta jest na różne modele realizacji procesu innowacji we współpracy ze startupami z Polski i zagranicy, dzięki czemu mieliśmy okazję wspólnie zapoznać wiele ciekawych startupów i wspierać ich testy oraz obserwować wdrożenia. W przypadku cux.io, naszym celem było znalezienie właściwego dla PZU rozwiązania i sformułowanie wspólnie optymalnego projektu pilotażowego, który byłby korzystny dla obu stron. Cieszę się, że to się udało. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu zespołu cux.io co potwierdza również fakt, że zostali docenieni za swoje rozwiązanie i pracę. To daje zespołowi akceleratora duża satysfakcję, gdy widzimy pozytywne efekty programu zarówno dla startupów, jak i dla ich partnerów biznesowych. To wspaniałe widzieć, jak nasi uczestnicy rozwijają swoje pomysły i przyczyniają się do innowacyjności i postępu w różnych dziedzinach – stwierdza Magdalena Jabłońska, CEO Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, organizator akceleratora MIT EF CEE.
Przypominamy, że PZU Ready for Startups to program współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…