PZU zdobyło aż dwa wyróżnienia w konkursie „Orzeł Innowacji”. W kategorii „Przedsiębiorstwa” doceniono usługę Cyber Raport oraz projekt semantyczny OCR, czyli mechanizm maszynowego rozpoznawania tekstu połączony z jego automatyczną analizą. To już VII edycja konkursu organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita.
Doceniony w konkursie Cyber Raport to projekt, który powstał w wyniku współpracy największego polskiego ubezpieczyciela ze startupami w ramach programu #PZUReadyForStartups i przeszedł pozytywnie etap pilotażu. Jak możemy przeczytać, przedsięwzięcie to powstało w wyniku współpracy Biura Produktów Detalicznych i MSP z Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest poszukiwanie i współpraca z firmami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży ubezpieczeniowej.
Transformacja cyfrowa sprawiła, że wiele osób i firm przyzwyczaiło się już do działania i załatwiania wszelkich spraw, w tym finansowych, online. Niestety wraz z rozwojem tego typu rozwiązań pojawiają się nowe możliwości dla cyberprzestępców. Zakłada się obecnie, że ich działalność stanowi jedno z największych globalnych zagrożeń, zwłaszcza dla biznesu. I mimo tego, że zazwyczaj słyszymy tylko o największych, spektakularnych atakach hakerskich, szacuje się, że aż ponad połowa wymierzona jest w małe i średnie przedsiębiorstwa. Doświadczenie pokazuje, że po takim zdarzeniu nawet sześć na dziesięć firm nie wraca już do normalnej działalności. Właśnie z myślą o klientach z sektora MŚP PZU przygotował nowatorską usługę – specjalny Cyber Raport bezpieczeństwa stron internetowych. Wystarczy, że przedsiębiorca wypełni krótki formularz na dedykowanej ku temu stronie, a wówczas otrzyma szczegółową informację na temat zagrożeń bezpieczeństwa dla jego strony internetowej, prawdopodobieństwa zainteresowania się nią hakerów, a także ocenę ryzyka reputacyjnego. Niezwykle istotne jest to, że całość jest prosta, czytelna i przejrzysta nie tylko dla specjalistów IT.
Natomiast projekt semantyczny OCR to połączenie innowacyjnego algorytmu optycznego rozpoznawania znaków (OCR) z kolejnym już etapem wdrażanego od pewnego czasu systemu automatyzacji procesów z wykorzystaniem robotów (RPA). Statystyki ubezpieczyciela wskazują, że średnio 1 800 spraw dziennie przetwarza PZU Życie z tytułu leczenia szpitalnego. Każda z nich zawiera dokumentację medyczną, składającą się z różnych druków bez ujednoliconego formularza. To wszystko sprawia, że różnią się one nie tylko układem graficznym, ale również i sposobem zapisu poszczególnych informacji. Dotychczas dokumenty te były analizowane ręcznie przez specjalistów z PZU, którzy krok po kroku wyszukiwali odpowiednich danych i wprowadzali je do systemu. Teraz zajmie się tym specjalnie opracowana technologia, dzięki, której specjaliści ubezpieczyciela będą mogli zająć się wykonywaniem czynności wymagających bardziej skomplikowanej analizy. Wdrożenie tego rozwiązania pozwoli na przyśpieszenie obsługi zgłoszenia i szybszą wypłatę świadczenia na konto klienta
Wspomniane wyżej projekty i rozwiązania PZU wyróżniono w konkursie w kategorii „Przedsiębiorstwa”. Przypominamy, że „Orzeł Innowacji”, to wydarzenie organizowane od sześciu lat przez dziennik Rzeczpospolita, a jego rolą jest promocja polskiej innowacyjności. Konkurs dedykowany jest zarówno dla młodych firm (startupów), jak i dużych przedsiębiorstw, które chcą przełamywać schematy, inwestować w nowe technologie czy prace badawczo-rozwojowe.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…