PZU ponownie otrzymało tytuł Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce. Wyróżnienie, które przyznano firmie w konkursie portalu mojebankowanie.pl w ramach rankingu Instytucja Roku, potwierdza jednocześnie wysoki poziom obsługi klienta.
Instytucja Roku to projekt skupiający się na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym oraz ubezpieczeniowym. Jego podstawowym celem jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi oraz budowanie satysfakcji klienta, a także dostosowywanie się do rosnących i zmieniających się oczekiwań klientów. W przypadku ubezpieczycieli na nagrodę główną – tytuł „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” składają się 3 kategorie: „Najlepsza Obsługa w Placówce”, „Najlepsza Obsługa w Kanałach Zdalnych” oraz „Najlepszy Zdalny Proces Zawarcia Polisy Turystycznej”. W tym roku PZU został liderem zarówno w obsłudze w placówce, jak i w komunikacji zdalnej. Z kolei w ocenie zakupu polisy turystycznej online zajął trzecie miejsce.
– Satysfakcja klientów i skłonność do polecania naszych usług należą do celów strategicznych PZU. Mamy rozbudowany system, który motywuje i wspiera naszą kadrę zarządzającą, pracowników i współpracowników do dbania o satysfakcję klienta od pierwszej do ostatniej interakcji z naszymi produktami. Posiadamy zaawansowane narzędzia i dedykowany zespół, którego celem jest zbieranie informacji, analizowanie wyników badań satysfakcji i wykorzystywanie tej wiedzy w optymalizacji procesów i dostosowywaniu oferty. Wykorzystujemy też coraz szerzej i stale optymalizujemy kanały cyfrowe ułatwiające kontakt z PZU. Wykorzystujemy algorytmy sztucznej inteligencji, aby optymalizować procesy obsługi klienta, zapewniając szybką i efektywną pomoc w trudnych sytuacjach. Rozwijamy naszą platformę mojePZU, z której korzysta już ponad 5 mln klientów PZU – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu PZU SA.
Kapituła przyznając wyróżnienie podkreśliła, że standardy obsługi w PZU utrzymały się na wysokim poziomie, szczególnie w obsłudze stacjonarnej – zarówno w placówkach własnych, jak i u agentów. Wysoko oceniono standardy obsługi, podejście do klienta, szczegółowy opis oferty, a także rzetelność informacji oraz wsparcie pracowników w wyborze odpowiedniego pakietu ubezpieczenia.
– Na nasz dobry wynik w badaniu wpływa też to, że oferujemy najszerszy na rynku wachlarz ochrony ubezpieczeniowej. Stale rozwijamy i zmieniamy nasze produkty, tak aby były konkurencyjne i odpowiadały na potrzeby klientów. Do ich dyspozycji jest również profesjonalna i najszersza na rynku naziemna sieć dystrybucji i obsługi naszych produktów, na którą składają się oddziały PZU, agenci wyłączni, placówki banków Alior i Pekao, infolinia oraz współpracujący tzw. multiagenci – dodaje Jan Zimowicz.
Warto podkreślić, że poziom jakości obsługi klienta był weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci. Tegoroczna edycja Instytucji Roku w sektorze ubezpieczeniowym objęła łącznie 13 towarzystw, a o tytuł „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” walczyło 12 z nich (warunkiem był udział w kategorii „Najlepsza obsługa w placówce” oraz „Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych”). Z opublikowanych informacji wynika, że zrealizowano 120 wizyt w oddziałach, agencjach wyłącznych i multiagencjach, wykonano 130 połączeń z infolinią oraz przeprowadzono 100 testów zakupu ubezpieczenia turystycznego.
Źródło: PZU SA
Dzieci i młodzież do 16. roku życia mają obowiązkowo jeździć w kaskach – i to…
Niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane wakacje. Jednak nie każdy wie, że dzięki…
Coraz więcej Polaków wyrusza na wakacyjne trasy motocyklem. Jednak zanim wsiądziemy na dwa kółka i…
PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…
Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…
Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…