W dniu 23 marca PZU SA oficjalnie zakomunikował, że Grupa Kapitałowa PZU zapewni skuteczną realizację strategii do 2020 r. Priorytetem mają być również transakcje i projekty na rynku bankowym.
Zakład zadeklarował, że poprawie ulegnie kształt współpracy w ramach i pomiędzy organami zakładu, co ma zwiększyć efektywność jego działań. Spółka potwierdziła także realizację przedstawionej akcjonariuszom polityki dywidendowej.
Marcin Chludziński, p.o. prezesa PZU SA wyjaśnia w jaki sposób firma będzie realizowała cele strategii: „ PZU realizuje strategię rozwoju Grupy do 2020 roku, w której tworzeniu, jako członek Komitetu Strategii rady nadzorczej, aktywnie uczestniczyłem. Zgodnie z nią spółka dąży do wzrostu rentowności biznesu ubezpieczeniowego oraz rozwoju innowacyjnych narzędzi w zakresie obsługi klienta i zarządzania. Realizowane są też ważne inicjatywy wzrostowe w obszarze zdrowia oraz inwestycji. W każdym z tych obszarów kryje się ogromny potencjał rozwoju, który chcemy wyzwolić. Najwyższą wagę mają dla nas transakcje i projekty na rynku bankowym, które PZU będzie skutecznie rozwijać. Jestem też przekonany, że poprawie ulegnie kształt współpracy w ramach i pomiędzy poszczególnymi organami spółki. W szczególności będziemy się koncentrowali na zbudowaniu zrozumienia i zaufania pomiędzy zarządem PZU a radą nadzorczą, ponieważ w tej materii powstały zastrzeżenia, skutkujące wczorajszą decyzją o zmianach w zarządzie PZU”.
Zgodnie z założeniami strategii PZU rozwija działalność w Polsce i na tych rynkach zagranicznych, gdzie jest już obecny. Priorytetowym kierunkiem są działania na rynku bankowym oraz finalizacja realizowanej wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju transakcji nabycia udziałów banku Pekao SA. Poszerzenie współpracy ze start-upami i VC przyczyni się natomiast do stworzenia jednej z najbardziej innowacyjnych grup finansowych w Europie oraz rozwoju polskiej gospodarki.
PZU poinformował też, iż na wniosek Skarbu Państwa dokonano zmian w porządku obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki o punkt dotyczący zmian w składzie rady nadzorczej.
Źródło: www.prnews.pl www.pzu.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…