PZU SA zamierza podnieść poziom cen komunikacyjnych ubezpieczeń OC, chcąc w ten sposób odbudować rentowność portfela. Zapowiedź podniesienia stawek w obowiązkowych polisach dla kierowców padła podczas konferencji prasowej poświęconej wynikom ubezpieczyciela za trzy kwartały tego roku.
Członek zarządu spółki Roger Hodgkiss wyjaśnia: „Aby dostosować poziom OC do szkodowości, wszyscy ubezpieczyciele zwiększyli ceny, na szczęście widzimy koniec tej wojny cenowej; PZU podniósł ceny, ale mniej niż cały rynek. W tym roku mamy jeszcze problem z rentownością. Byliśmy ostrożni, jeśli chodzi o podwyżki cen. Widzimy wzrost szkód osobowych i odszkodowań. Wprowadziliśmy rekomendacje KNF. To ma też wpływ na nasze wyniki. W tym roku podjęliśmy decyzję o cenach, ale potrzebujemy jeszcze czasu, aby poprawić rentowność w komunikacji. Nie wiem, w którym kwartale przyszłego roku to się stanie”.
Z kolei Michał Krupiński, prezes PZU SA podkreśla, że na zmianę wysokości cen polis OC ma wpływ szereg czynników: „Poprawy wymaga nadal niska rentowność portfela ubezpieczeń komunikacyjnych. Mieliśmy wojnę cenową, która mocno wpływała na rynek. Chodzi także o rekomendacje dotyczące szkody. My lepiej przetrwaliśmy ten okres. Wprowadzamy nowy pricing, dostosowujemy ceny do poszczególnych ryzyk”.
Członek zarządu Tomasz Kulik podkreślił, że PZU rozpoczęło delikatną podwyżkę cen w niektórych produktach komunikacyjnych w ostatnim kwartale ub. roku i kontynuowało ją w tym roku już na większą skalę: „Udało nam się poprawić OC w tym roku. To cały czas nie jest portfel rentowny, ale ta niewielka różnica wpływa pozytywnie na wynik. Dziś naszym wyzwaniem jest poprawa wyników w OC komunikacyjnym – powiedział. Tomasz Kulik dodał też, zastrzegając, aby nie traktować tych słów jako deklaracji, że firma chciałaby osiągnąć rentowność w OC już w 2017 roku”.
Źródło: www.polskieradio.pl www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…