Kierowcy w Polsce nie mają łatwego życia. Co jakiś czas pojawiają się nowe pomysły, który uderzą po kieszeni kierowców. Nowy pomysł dotyczy ustawy o mediach narodowych. Co składka audiowizualna oznacza dla kierowców?
Związek Dealerów Samochodowych jest zadowolony
Nowy pakiet ustaw o mediach narodowych ma w zamiarze uchylić dotychczasową ustawę z dnia 21 kwietnia 2005 o opłatach abonamentowych. Oznacza to, że dotychczasowy abonament RTV ma być zastąpiony opłatą audiowizualną. Związek Dealerów Samochodowych z zadowoleniem przyjął nowy pomysł. Całe środowisko sprzedawców, którzy zajmują się sprzedażą nowych i używanych aut postulowało za likwidacją opłaty za abonament w radiach zainstalowanych w samochodach osobowych. Wygląda na to, że prośby te zostaną spełnione.
Abonament sprawiał wiele problemów
Okazuje się, że dotychczasowy system opłat abonamentowych sprawiał wiele problemów. Były to głównie problemy prawne i interpretacyjne. Nie do końca było wiadomo od których odbiorników w samochodzie ma być naliczany abonament. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji było bardzo rygorystyczne w kwestii abonamentu dla samochodów przeznaczonych na sprzedaż. Sądy administracyjne również nie potrafiły rozstrzygnąć jednogłośnie licznych sporów.
Polscy przedsiębiorcy bardzo negatywnie oceniały spory ze służbami, które kontrolowały opłaty za abonament. Obecnie ustawa ciągle obowiązuje. Kara za niezarejestrowanie odbiornika przewiduje trzydziestokrotność opłaty abonamentowej.
Nowe zmiany oznaczają, że opłata abonamentowa z odbiornika radiowego lub telewizyjnego zostanie przeniesiona na punkt poboru energii. Zmiany te z pewnością ułatwią funkcjonowanie wielu przedsiębiorcom, którzy korzystają z aut służbowych.
Źródło: www.motofakty.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…