Kierowcy w Polsce nie mają łatwego życia. Co jakiś czas pojawiają się nowe pomysły, który uderzą po kieszeni kierowców. Nowy pomysł dotyczy ustawy o mediach narodowych. Co składka audiowizualna oznacza dla kierowców?
Związek Dealerów Samochodowych jest zadowolony
Nowy pakiet ustaw o mediach narodowych ma w zamiarze uchylić dotychczasową ustawę z dnia 21 kwietnia 2005 o opłatach abonamentowych. Oznacza to, że dotychczasowy abonament RTV ma być zastąpiony opłatą audiowizualną. Związek Dealerów Samochodowych z zadowoleniem przyjął nowy pomysł. Całe środowisko sprzedawców, którzy zajmują się sprzedażą nowych i używanych aut postulowało za likwidacją opłaty za abonament w radiach zainstalowanych w samochodach osobowych. Wygląda na to, że prośby te zostaną spełnione.
Abonament sprawiał wiele problemów
Okazuje się, że dotychczasowy system opłat abonamentowych sprawiał wiele problemów. Były to głównie problemy prawne i interpretacyjne. Nie do końca było wiadomo od których odbiorników w samochodzie ma być naliczany abonament. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji było bardzo rygorystyczne w kwestii abonamentu dla samochodów przeznaczonych na sprzedaż. Sądy administracyjne również nie potrafiły rozstrzygnąć jednogłośnie licznych sporów.
Polscy przedsiębiorcy bardzo negatywnie oceniały spory ze służbami, które kontrolowały opłaty za abonament. Obecnie ustawa ciągle obowiązuje. Kara za niezarejestrowanie odbiornika przewiduje trzydziestokrotność opłaty abonamentowej.
Nowe zmiany oznaczają, że opłata abonamentowa z odbiornika radiowego lub telewizyjnego zostanie przeniesiona na punkt poboru energii. Zmiany te z pewnością ułatwią funkcjonowanie wielu przedsiębiorcom, którzy korzystają z aut służbowych.
Źródło: www.motofakty.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…