Aktualności

Ranking jakości danych dla PZU, Link4 i Compensy

Właśnie te trzy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zajęły podium w siódmym rankingu jakości danych przesyłanych do UFG za 2017 rok.

Ranking ubezpieczycieli

Ranking Towarzystw Ubezpieczeniowych, które zajmują się „komunikacją” w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji UFG został stworzony w oparciu o osiem wskaźników, które uwzględniały  m.in. identyfikowalność pojazdów (poprzez porównanie z rejestrem CEP), terminowość, kompletność, jednoznaczność przesyłanych danych, odsetek unieważnianych rekordów. W przeprowadzonych badaniach wzięło udział osiemnaście firm.

Elżbieta Wanat-Połeć powiedziała, że:

„Wielka szkoda, że część firm, które rok wcześniej szczyciły się wysoką pozycją w naszym rankingu, w tym roku nie utrzymały już tej pozycji i wypadły poza pierwszą dziesiątkę. Taka tendencja może oznaczać, że ubezpieczyciele ci nie traktują perspektywicznie sprawy jakości danych swoich klientów przesyłanych do bazy polis UFG. Z kolei dla części firm – ich własne procesy integracyjne – pozytywnie wpłynęły na wzrost jakości danych przekazywanych do bazy Funduszu (np. AXA Ubezpieczenia), inne zaś jeszcze nie poradziły sobie z tym problemem i spadają na niższe pozycje w rankingu”

Warto przypomnieć, że OI UFG gromadzi dane o ubezpieczeniach OC i AC oraz o odszkodowaniach wypłaconych z polis. Fundusz jest administratorem tej bazy. Na koniec 2017 roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia  OC dla 23,7 mln oraz AC dla 5,3 mln pojazdów. Oprócz tego znajdują się tam informacje o ponad 2,6 mln wypłat odszkodowań z tytułu tych polis, zrealizowanych w całym 2017 r.

Źródło: UFG, gu.com.pl.

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Generali rusza z pomocą po pożarze w Ząbkach 

Po pożarze budynku mieszkalnego w Ząbkach Generali Polska szybko uruchomiło specjalne procedury pomocy dla swoich…

6 godzin ago

Rekordowe zainteresowanie szkoleniami UNIQA 

Tegoroczne edycje programów Akcelerator Wiedzy Brokera i Akcelerator Wiedzy Agenta zakończyły się spektakularnym sukcesem frekwencyjnym.…

6 godzin ago

Szybka reakcja i uproszczone procedury – PZU wspiera ofiary pożaru w Ząbkach 

Po lipcowym pożarze, który objął blok mieszkalny w Ząbkach, PZU uruchomiło natychmiastowe działania pomocowe dla…

6 godzin ago

Compensa ostrzega przed burzami czy nawałnicami dzięki alertom pogodowym dla klientów 

Compensa uruchamia nową usługę – Alerty Pogodowe.  Za pomocą powiadomień SMS ubezpieczyciel ostrzega klientów przed…

9 godzin ago

Bezpieczeństwo w podróży – jak wybrać dopasowane ubezpieczenie turystyczne? 

Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…

1 tydzień ago

Jak uzyskać odszkodowanie bez danych sprawcy? 

Stłuczka na parkingu? Kolizja na drodze? A sprawca po prostu odjechał? Tego typu sytuacja to…

1 tydzień ago