Categories: Aktualności

Raport PIU: Prywatna opieka medyczna – tego chcą Polacy

Z badań* przeprowadzonych przez PIU jasno wynika, że prawie 50 proc. Polaków jest otwarta na współfinansowanie opieki zdrowotnej, a zdecydowana większość (niemal 80 proc.) chciałaby, aby to pracodawca zapewniał  im okresowe wizyty u lekarzy.

Profilaktyka przede wszystkim

Pracownicy objęci prywatną opieką zdrowotną korzystają z niej nie tylko wtedy, kiedy już muszą skorzystać z lekarza z powodów zdrowotnych. Korzystają ze świadczeń również w ramach profilaktyki, a ta jak wiadomo jest niezmiernie ważna. Zapewnienie pełnej profilaktyki medycyny pracy przyniesie korzyści nie tylko pracownikowi, ale także jego pracodawcy.

Rośnie zapotrzebowanie na świadczenia opieki zdrowotnej

W związku z tym, iż z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na wizyty u lekarzy okres oczekiwania na świadczenia zdrowotne wzrasta. Z badania „Współfinansowanie służby zdrowia”, (raport badawczy Havas Media Group dla Polskiej Izby Ubezpieczeń) jasno wynika, że według Polaków okres oczekiwania na lekarza specjalistę  – w ramach NFZ powinien trwać: na lekarza POZ  – 1 dzień, (tak powiedziało blisko 80 proc. badanych), na wizytę u specjalisty – najwyżej 3 dni, (opowiedziało się za tym 53 proc. badanych), na badania diagnostyczne – najwyżej 3 dni,  tak chciałoby ok. 66 proc. ankietowanych).

Polacy płacą za świadczenia z własnej kieszeni

Wielu badanych, korzystających z prywatnej opieki medycznej  jest przekonanych o wyższej jakości obsługi i lepszym podejściu lekarzy. Ponad połowa Polaków korzysta zarówno z prywatnej jak i publicznej opieki. Płaci więc podwójnie za opiekę zdrowotną. Niemal 90 proc. z nich robi to ze względu na długi czas oczekiwania w kolejce do publicznej opieki zdrowotnej. Wielu badanych jest przekonanych o wyższej jakości obsługi i lepszym podejściu lekarzy w prywatnym sektorze.

Nie leczymy się kompleksowo

Większość z nas (60 proc. korzystających z prywatnej opieki), wydaje ponad 100 zł miesięcznie na prywatne świadczenia zdrowotne dla najbliższych, a 20 proc. nawet ponad 200 zł. Środki te wydawane są nieefektywnie. Dlaczego? Wydawane są bowiem tylko na pojedyncze świadczenia, które nie sprawiają, że kompleksowo zajmujemy się swoim zdrowiem. Wartym pokreślenia jest fakt, że niemal 40 proc. osób, posiadających prywatny pakiet opieki medycznej, płaci za nią do 50 zł miesięcznie. Ubezpieczenia lub abonamenty uprawniają nie do jednej wizyty, a wielu, w zależności od potrzeby. Właśnie taki dostęp do leczenia w ramach stałych opłat jest efektywniejszy.

Raport PIU: „Ponad 45 proc. Polaków uważa, że zwiększenie współfinansowania opieki zdrowotnej przez obywateli pozwoli na polepszenie jakości tej opieki”

Jak wynika z raportu tylko 21 proc. badanych potwierdziło, że ma pakiet medyczny. Zwiększenie tego odsetka może odciążyć system publiczny. Jak to zrobić? Niemal 60 proc. ankietowanych byłoby zainteresowanych posiadaniem prywatnego pakietu, przy założeniu, że pracodawcy uczestniczyliby w pokryciu jego kosztów.

*Badanie „Współfinansowanie służby zdrowia”, raport badawczy Havas Media Group dla Polskiej Izby Ubezpieczeń, kwestionariusz internetowy (CAWI), próba 1000, sierpień 2018r.

Źródło: www.piu.org.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago