Categories: Prawo

Raport Rzecznika Ubezpieczonych dot. skarg

Na stronie Rzecznika Ubezpieczonych został opublikowany raport dotyczący skarg przyjętych w I kwartale 2015 roku. Z 4058 skarg dotyczących ubezpieczeń gospodarczych ok. 73% dotyczyło zgłoszeń w zakresie ubezpieczeń Działu II, a więc pozostałych ubezpieczeń osobowych i majątkowych.

Z przedstawionego raportu wynika, że nadal większość zgłoszeń dokonują sami uprawnieni, za pośrednictwem pełnomocników i innych podmiotów zgłoszono tylko 1186 spraw.
 
Czego dotyczyły skargi
 
W Dziale I ubezpieczenia na życie – największa liczba skarg dotyczyła ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, w przypadku których podnoszono zarzuty wysokich opłat likwidacyjnych. Sprawy przekazywane do Rzecznika Ubezpieczonych dotyczyły również odmowy uznania roszczenia przez ubezpieczyciela. W Dziale II – pozostałych ubezpieczeń osobowych i majątkowych, największa liczba skarg dotyczyła obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadacza pojazdu mechanicznego. Z Raportu Rzecznika Ubezpieczonych wynika, iż zgłoszenia często dotyczyły problemów z uzyskaniem pełnej rekompensaty kosztów za wynajmem pojazdu zastępczego, jak również problemów związanych z samym procesem likwidacji szkody kwalifikowanej jako szkoda całkowita.
 
Poniżej przedstawiamy, jakich ubezpieczeń dotyczyły skargi jakie wpłynęły do Rzecznika Ubezpieczonych w pierwszym kwartale 2015 roku.
 

 
Na które TU były skargi
 
Skargi kierowane do Rzecznika Ubezpieczonych dotyczą prawie wszystkich TU działających na rynku. Zestawiając liczbę skarg z procentowym udziałem TU w rynku najgorszy wynik uzyskały w Dziale I: TU INTER – ŻYCIE Polska S.A., Skandia Życie TU S.A., WTUŻiR Concordia Capital S.A. natomiast w Dziale II: TUiR Partner S.A., Generali TU S.A., TUZ TUW.
 
Skargi dotyczyły również oddziałów zagranicznych Towarzystw Ubezpieczeniowych w Polsce. Prowadzono 179 spraw wobec Proamy, 75 Axa direct, 39 Liberty Ubezpieczenia.
W zakresie ubezpieczeń emerytalnych większość skarg, bo aż 75%, dotyczyło ZUS.
 
Zgłoszenie i co dalej
 
Biuro Rzecznika Ubezpieczonych potwierdza, że wobec 3145 przyjętych skarg podjęto już interwencję, z czego wobec prawie 1000 spraw zapadła decyzja. Niestety większość odpowiedzi Rzecznika była negatywna, tylko w 232 sprawach nastąpiła zmiana stanowiska na korzyść skarżącego.
 
Pełny raport Rzecznika Ubezpieczonych do przeczytania tutaj.

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Warta nr 1 w rankingu ubezpieczeń mieszkaniowych „Rzeczpospolitej”

Już po raz kolejny Warta znalazła się na szczycie rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań „Rzeczpospolitej”. Ubezpieczyciel zajął pierwszą pozycję, w kategorii…

6 godzin ago
  • Aktualności

PZU szuka do współpracy specjalistów i ekspertów z branży IT

Wystartowała trzecia edycja kampanii promującej PZU, jako dobre miejsce do rozwoju zawodowego dla profesjonalistów z branży IT. Ubezpieczyciel zaprasza do…

11 godzin ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie domu w Generali najlepsze w rankingu Rzeczpospolitej

Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…

4 dni ago
  • Aktualności

PZU rusza z kampanią zwiększającą świadomość dotyczącą ubezpieczeń majątkowych

Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…

4 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

5 dni ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

5 dni ago