Wejście w życie rekomendacji KNF dla właścicieli pojazdów równoznaczne jest z dalszym wzrostem cen ubezpieczeń. Pozytywnym jest fakt, że wprowadzenie do życia nowych regulacji ujednolica proces likwidacji szkód. Rekomendacje opisują również zasady regulujące sposób ustalania wysokości zadośćuczynienia.
Ideą wprowadzenia w życie rekomendacji jest z jednej strony wprowadzenie zasad prawidłowego sposobu prowadzenia postępowania likwidacyjnego oraz zarządzania całym procesem. To ma zaś przyczynić się do ujednolicenia i poprawy działań zakładów ubezpieczeń.
Koniec z nieprzewidywalnością w wypłatach odszkodowań
Regulacje KNF zaczęły już obowiązywać. Dla zakładów ubezpieczeń oznacza to ujednolicone zasady, które dotyczą procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Wprowadzenie nowych wpisów ma za zadanie uporządkowanie kwestie wypłaty świadczeń , w sytuacjach, gdy w wypadkach ludzie zginęli lub, kiedy doznali poważnych obrażeń.
Różnice w wypłatach muszą być wyrównane
Brak regulacji powodował, że osoby poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych nie wiedziały do końca na jakich zasadach i według jakich reguł przyznawane są im świadczenia. Dlaczego? Dlatego, że towarzystwa kwestie te regulowały według własnych wewnętrznych zasad, co powodowało bardzo duże rozbieżności w wypłatach odszkodowań. Tu przykładem może być przypadek klienta, który od TU dostał odszkodowanie za śmierć żony w wysokości 7 tysięcy złotych. Po oddaniu sprawy do sądu – wdowcowi wypłacono…150 tysięcy złotych.
Tomasz Młynarski z Biura Rzecznika Finansowego podkreśla jak ważne jest indywidualne podejście do każdego przypadku: „W tej mierze rekomendacje nie tworzą jakiegoś nowego prawa, które ustalałoby inne niż dotychczas ramy, w których powinny poruszać się zakłady ubezpieczeń. Uwzględniają natomiast obowiązujące od dawna przepisy oraz utrwalone orzecznictwo Sądu Najwyższego. Szczególnie istotne z punktu widzenia klientów jest położenie nacisku na indywidualną ocenę okoliczności wpływających na wysokość zadośćuczynienia oraz wskazanie szczegółowych kryteriów tej oceny”.
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…