Rzecznik Finansowy zawiadomił Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) o nieprawidłowościach w działaniu Towarzystwa Ubezpieczeniowego Gefion. Firma już w zeszłym roku otrzymała uwagi od RF, ale poprawy nie widać. Przedstawiciele KNF podkreślają jednak, że w przypadku takiego modelu oferowania ubezpieczeń na polskim rynku, urzędnicy mają związane ręce – czytamy na portalu www.bankier.pl
W 2018 roku do Rzecznika Finansowego skierowano 172 wnioski o interwencję w sprawie sprzedawanych w Polsce ubezpieczeń komunikacyjnych OC firmy Gefion Insurance A/S z siedzibą w Kopenhadze. To dominująca większość wszystkich 183 skarg złożonych w związku z tym ubezpieczycielem. Krystyna Krawczyk z biura Rzecznika Finansowego wyjaśnia: „Jeśli na firmę mamy ponad cztery razy więcej skarg, niż wskazywałby na to udział rynkowy, to jest to bardzo poważny sygnał o problemach z likwidacją szkód. Tym bardziej że równocześnie obserwujemy, że z kwartału na kwartał rośnie znaczenie tej firmy w tym segmencie rynku. Stąd, kontynuując naszą współpracę w tym obszarze, poinformowaliśmy Komisję Nadzoru Finansowego o tym, jak wygląda sytuacja po wstępnym podsumowaniu 2018 r.”
W związku z coraz liczniejszymi skargami doszło nawet do spotkania przedstawicieli instytucji z firmą sprzedającą polisy. Zabiegano o podjęcie przez przedsiębiorcę działań mających na celu zmniejszenie liczby zgłaszanych skarg. Ale, jak informuje Rzecznik Finansowy, mimo złożonych deklaracji dobrej woli nie doszło do poprawy standardów.
Jakie to standardy, czytamy w piśmie skierowanym przez Rzecznika do KNF. Na liście zastrzeżeń znalazły się m.in.: utrudniony kontakt z likwidatorami szkody, żądanie od klientów ponownego składania dokumentów już złożonych lub takich, do których firma mogłaby dotrzeć sama, korzystając z własnych uprawnień, zaniżanie wysokości odszkodowania, nieuprawnione kwalifikowanie szkód jako tzw. szkoda całkowita, nieprzestrzeganie wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego w sprawie likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych, opieszałość w likwidacji szkód objętych obowiązkowym OC samochodowym.
„Tematy związane z działalnością transgraniczną Gefion Insurance A/S pozostają również w obszarze zainteresowania EIOPA [Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych – red.]. KNF aktywnie uczestniczy w prowadzonej przez EIOPA platformie wymiany informacji nadzorczych o działalności transgranicznej Gefion International A/S” – informuje Jacek Barszczewski.
Jak podaje Rzecznik Finansowy w ubiegłym roku odebrano 116 telefonów od zdezorientowanych posiadaczy OC komunikacyjnego firmy Gefion. Nie byli oni pewni w którym kraju odbywałby się ewentualny spór z firmą. Nie wiedzą też któremu podmiotowi zgłosić reklamację, skoro w Polsce przedstawicielem Gefiona jest firma Polins Sp. z o.o., natomiast likwidacją szkód zajmuje się firma Crawford Polska Sp. z o.o.
„Reklamację należy składać do firmy Crawford Polska Sp. z o.o. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez KNF, to ona jest przedstawicielem Gefion Insurance do spraw roszczeń w Polsce”.
Korespondencję do przedsiębiorcy można skierować na adres jej przedstawiciela do spraw roszczeń w Polsce – Crawford Polska Sp. z o.o. Pracownicy Biura Rzecznika Finansowego zachęcają jednak, by po odrzuceniu reklamacji przez Gefion, a przed złożeniem sprawy do sądu – zgłosić sprawę do instytucjonalnego przedstawiciela ubezpieczonych.
Źródło: www.bankier.pl
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…