Przenoszenie coraz większej ilości działań do cyfrowej rzeczywistości i automatyzacja to zjawiska z którymi branża ubezpieczeniowa zmierza się coraz częściej. Cyfryzacja wiąże się ze wzrostem sprzedaży polis cyber – prawdopodobieństwo bowiem, że firma padnie ofiarą hakerów jest kilkukrotnie wyższe niż to, że wybuchnie pożar. Do tego zbliża się wejście w życie unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, które będzie wiązało się z ryzykiem kar do 20 mln euro za wyciek danych.
Według danych NASK *w 2016 r. w Polsce było 723 tys., prób wyłudzenia różnymi sposobami od internautów poufnych danych. Hakerzy kradli m.in.: loginy, hasła, numery kart kredytowych.
W Polsce niewiele zakładów ubezpieczeń oferuje ubezpieczenia cyber. Ta sytuacja zapewne niedługo się zmieni, ponieważ klienci coraz częściej pytają o tego typu ochronę. Ubiegły rok jest rekordowy jeśli chodzi o aktywność hakerów na całym świecie. Zwłaszcza, jeśli pod uwagę bierze się liczbę komputerów i ich użytkowników, którzy zostali poszkodowani w różny sposób przez aktywność cyberprzestępców. Klienci coraz częściej o nie pytają, zwłaszcza po ubiegłorocznych incydentach hakerskich.
W kwestii ochrony danych osobowych, do rewolucji na rynku ubezpieczeń przyczynia się RODO. Wejście w życie unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, wiąże się z ryzykiem kar do 20 mln euro za wyciek danych. Według niektórych szacunków ekspertów rynek ten ma szansę w ciągu 10 lat osiągnąć kilkaset milionów złotych przypisu składki.
Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych wyjaśnia: „W odpowiedzi na rosnące znaczenie tej formy rozliczeń finansowych, rynek ubezpieczeń wypracował stosowne polisy umożliwiające, m.in. zabezpieczenie aktywów giełd czy też inwestorów tych walut przed skutkami ataków hakerskich czy strat powodowanych wadliwym oprogramowaniem”.
Przenikanie do naszego świata realnego rozwiązań cyfrowych na rynku ubezpieczeniowym będzie zmieniało proporcję składki generowanej przez produkty związane ze światem cyfrowym. Jak przewidują eksperci – w najbliższym czasie rewolucji nie będzie. Produkty te będą jedynie udoskonalane.
Źródło: www.obserwatorfinansowy.pl
*Więcej na temat Raportu na stronie: https://www.cert.pl/news/single/krajobraz-bezpieczenstwa-polskiego-internetu-2016-roku/
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…