Jak wynika z badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” w ubiegłym roku padła rekordowa liczba osób korzystających z pomocy assistance. Dzięki zestawieniu wiemy, że w Polsce rośnie zarówno świadomość usług pomocowych jak i ich wykorzystanie.
Rośnie świadomość, rośnie ilość użytkowników assistance
W świadomości Polaków, na przestrzeni lat stabilnie rośnie rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych i ratunkowych (49 proc., wzrost o 15 p.p.), a nie wyłącznie wsparcia w razie kłopotów z samochodem (34 proc., wzrost o 1 p.p.). Wzrasta postrzeganie assistance jako dodatkowych usług ubezpieczeniowych.
Kto korzysta najczęściej z assistance?
Typowy posiadacz usług assistance to mężczyzna (59 proc., wzrost o 9 p.p), z wyższym wykształceniem (49 proc., wzrost o 5 p.p.), mieszkający w trzyosobowym lub większym gospodarstwie domowym (56 proc.), żyjący w mieście powyżej 200 tys. mieszkańców
(31 proc., spadek o 7 p.p.), w wieku 30-49 lat (45 proc.).
Najbardziej atrakcyjne assistance samochodowe
W 2016 roku największą deklarowaną wartość dla Polaków miało najlepiej znane i najczęściej wykorzystywane assistance samochodowe (84 proc., wzrost o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się wsparcie medyczne np. domowa wizyta lekarska (80 proc., spadek o 1 p.p.), a na trzecim turystyczne/podróżne np. wizyta lekarska za granicą (66 proc. wzrost o 6 p.p.). Assistance domowe znalazło się na czwartym miejscu (60 proc., spadek o 9 p.p.). „Usługi assistance o największej wartości według płci to wśród kobiet assistance medyczne, a wśród mężczyzn samochodowe. Jednak w porównaniu do 2015 roku, wśród kobiet najbardziej wzrosła wartość assistance samochodowego (o 10 proc.), wśród mężczyzn assistance turystycznego (o 9 proc.) oraz medycznego (o 4 proc.) „– dodaje Tomasz Frączek.
Tegoroczne badanie rynku assistance potwierdza, że usługi pomocowe w Polsce mają coraz bardziej powszechny charakter i masową skale
Produkty assistance (samochodowe, medyczne, turystyczne, domowe) mają aż 95 proc. wskaźnik satysfakcji klienta. To poziom bardzo wysoki dla sektora usług, nie tylko finansowych. Fakt ten może tłumaczyć ciągły rozwój assistance, nawet w tak trudnych warunkach jak te panujące w branży finansowej.
Coraz lepsze perspektywy
Jak dodaje Tomasz Frączek : „Perspektywy dla rynku usług assistance są dobre. To najbardziej sexy usługi na całym rynku ubezpieczeń. Tak są postrzegane. Rynek usług assistance ma ok. 95% zadowolonych klientów. To jest niezwykły wynik”.
Źródło: www. prnews.pl Źródło: www.mondial-assistance.pl
Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup ubezpieczenia turystycznego. Choć internetowe porównywarki kuszą szybkością i…
Lato to doskonały moment, by zatroszczyć się o zdrowie – swoje i najbliższych. PZU Zdrowie…
Praktyki zawodowe to obowiązkowa część nauki w technikum – szansa na realne doświadczenie, ale też…
Pol’and’Rock Festival od lat przyciąga tłumy nie tylko dzięki muzyce i atmosferze wolności, ale także…
Codzienne życie seniora może nieść ze sobą niespodziewane wyzwania, takie jak niezrozumiała umowa, spór z…
Pomimo tego, że coraz więcej Polaków ubezpiecza się przed wyjazdem za granicę, to wciąż co…