W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorców, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. By sprawnie zlikwidować zgłaszane szkody, UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów w terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.
Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem, dlatego ubezpieczyciel przypomina, kto może otrzymać odszkodowanie i co powinno zawierać zgłoszenie.
Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.
Do zgłoszenia szkody niezbędne są:
Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające właśność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny)
Ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji:
Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały dostępne są z załączoną informacją.
Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA, uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych: 22 589 92 63.
Po powodzi na Dolnym Śląsku PZU sprawnie obsługuje szkody. Ubezpieczyciel wypłacił już ponad 111 mln zł. Dzięki temu poszkodowani ubezpieczeni…
Firma AGRO Ubezpieczenia rozpoczęło jesienną sprzedaż ubezpieczeń upraw. To dobry moment, żeby bliżej przyjrzeć się ofercie ubezpieczyciela. Jak działa tego…
W ubiegły piątek medycy PZU Zdrowie rozpoczęli akcję szczepienia osób zaangażowanych w pomoc powodzianom przeciw tężcowi, WZW A i durowi…
Generali Polska każdego dnia przyjmuje trzy razy więcej zgłoszeń szkód majątkowych niż przed powodzią, ale pomimo to już 60% poszkodowanych…
Jesienna aura przypomina o konieczności zabezpieczenia upraw przed trudno przewidywalnymi warunkami atmosferycznymi. TUW „TUW” rozpoczyna właśnie jesienny sezon ubezpieczania upraw…
Allianz pomaga klientom poszkodowanym w wyniku powodzi zapewniając im szybką i prostą obsługę. Ubezpieczyciel przekaże także kwotę do 1,5 mln…