Aktualności

Rośnie liczba zgłoszeń szkodowych z obszarów dotkniętych powodzią

  • UNIQA w Polsce od początku tygodnia działa w trybie nadzwyczajnym, by móc sprawnie likwidować szkody powstałe w wyniku powodzi i deszczów nawalnych. 
  • Pierwsze wypłaty są już na kontach klientów.  
  • Ubezpieczyciel przypomina, kto może liczyć na odszkodowanie. 

W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorców, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. By sprawnie zlikwidować zgłaszane szkody, UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów w terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.  

Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem, dlatego ubezpieczyciel przypomina, kto może otrzymać odszkodowanie i co powinno zawierać zgłoszenie. 

Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.  

Do zgłoszenia szkody niezbędne są: 

  • numer polisy,  
  • numer rachunku bankowego, 
  • dokumentacja zdjęciowa wraz z opisem uszkodzeń  

Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające właśność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny) 

Jak zgłosić szkodę? 

Ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji: 

Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały dostępne są z załączoną informacją. 

Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA, uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych: 22 589 92 63.  

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Plan Pakietowej Ochrony – nowe ubezpieczenie na życie od UNIQA 

UNIQA wprowadziła do swojej oferty indywidualne ubezpieczenie na życie – Plan Pakietowej Ochrony. Produkt ten…

17 godzin ago

Ubezpieczenie działalności rolniczej przed skutkami klęsk żywiołowych 

Susze, powodzie i gradobicia już na stałe wpisały się w nasz klimat. Niestety nieprzewidziane warunki…

17 godzin ago

Fundacja PZU z nową strategią 

Fundacja PZU zaprezentowała swoją nową strategię. Będzie ona oparta na czterech filarach, takich jak kapitał…

17 godzin ago

Agenci Unum wśród najlepszych światowych ekspertów ubezpieczeń na życie 

W tym roku, aż 65 agentów (Life Protection Advisors) Unum Życie uzyskało kwalifikację do międzynarodowego…

5 dni ago

PZU partnerem Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego 2025 

W tym roku PZU ponownie dołączył do grona partnerów XIX edycji Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im.…

5 dni ago

Wypadek w domu a odszkodowanie z ubezpieczenia 

Niestety nawet wykonując codzienne czynności domowe możemy doświadczyć urazu. Jednak czy w razie nieszczęśliwego wypadku…

5 dni ago