Categories: Aktualności

Rośnie liczba zgłoszeń szkodowych z obszarów dotkniętych powodzią

  • UNIQA w Polsce od początku tygodnia działa w trybie nadzwyczajnym, by móc sprawnie likwidować szkody powstałe w wyniku powodzi i deszczów nawalnych. 
  • Pierwsze wypłaty są już na kontach klientów.  
  • Ubezpieczyciel przypomina, kto może liczyć na odszkodowanie. 

W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorców, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. By sprawnie zlikwidować zgłaszane szkody, UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów w terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.  

Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem, dlatego ubezpieczyciel przypomina, kto może otrzymać odszkodowanie i co powinno zawierać zgłoszenie. 

Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.  

Do zgłoszenia szkody niezbędne są: 

  • numer polisy,  
  • numer rachunku bankowego, 
  • dokumentacja zdjęciowa wraz z opisem uszkodzeń  

Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające właśność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny) 

Jak zgłosić szkodę? 

Ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji: 

Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały dostępne są z załączoną informacją. 

Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA, uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych: 22 589 92 63.  

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

PZU wypłacił już ponad 111 mln zł powodzianom

Po powodzi na Dolnym Śląsku PZU sprawnie obsługuje szkody. Ubezpieczyciel wypłacił już ponad 111 mln zł. Dzięki temu poszkodowani ubezpieczeni…

14 godzin ago
  • Top temat

Ubezpieczenie upraw rolnych w AGRO Ubezpieczenia – sezon jesień 2024

Firma AGRO Ubezpieczenia rozpoczęło jesienną sprzedaż ubezpieczeń upraw. To dobry moment, żeby bliżej przyjrzeć się ofercie ubezpieczyciela. Jak działa tego…

14 godzin ago
  • Aktualności

Medycy z PZU Zdrowie rozpoczęli akcję szczepienia strażaków walczących z powodzią

W ubiegły piątek medycy PZU Zdrowie rozpoczęli akcję szczepienia osób zaangażowanych w pomoc powodzianom przeciw tężcowi, WZW A i durowi…

2 dni ago
  • Aktualności

Ponad połowa szkód powodziowych zgłoszonych do Generali z decyzjami

Generali Polska każdego dnia przyjmuje trzy razy więcej zgłoszeń szkód majątkowych niż przed powodzią, ale pomimo to już 60% poszkodowanych…

2 dni ago
  • Do pracy

W TUW „TUW” rusza jesienny sezon ubezpieczania upraw rolnych

Jesienna aura przypomina o konieczności zabezpieczenia upraw przed trudno przewidywalnymi warunkami atmosferycznymi. TUW „TUW” rozpoczyna właśnie jesienny sezon ubezpieczania upraw…

2 dni ago
  • Aktualności

Allianz przekaże do 1,5 mln euro jako pomoc powodzianom

Allianz pomaga klientom poszkodowanym w wyniku powodzi zapewniając im szybką i prostą obsługę. Ubezpieczyciel przekaże także kwotę do 1,5 mln…

4 dni ago