Categories: Aktualności

Rośnie liczba zgłoszeń szkodowych z obszarów dotkniętych powodzią

  • UNIQA w Polsce od początku tygodnia działa w trybie nadzwyczajnym, by móc sprawnie likwidować szkody powstałe w wyniku powodzi i deszczów nawalnych. 
  • Pierwsze wypłaty są już na kontach klientów.  
  • Ubezpieczyciel przypomina, kto może liczyć na odszkodowanie. 

W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorców, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. By sprawnie zlikwidować zgłaszane szkody, UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów w terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.  

Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem, dlatego ubezpieczyciel przypomina, kto może otrzymać odszkodowanie i co powinno zawierać zgłoszenie. 

Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.  

Do zgłoszenia szkody niezbędne są: 

  • numer polisy,  
  • numer rachunku bankowego, 
  • dokumentacja zdjęciowa wraz z opisem uszkodzeń  

Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające właśność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny) 

Jak zgłosić szkodę? 

Ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji: 

Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały dostępne są z załączoną informacją. 

Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA, uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych: 22 589 92 63.  

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

„Laury społeczne” i rozstrzygnięcie Konkursu (eS) im. Jacka Kuronia

13 listopada odbyła się gala „Laury społeczne”, podczas której ogłoszono wyniki Konkursu (eS) im. Jacka Kuronia. Od kilku lat partnerem tego wydarzenia…

3 dni ago
  • Aktualności

Generali wprowadza kolejne narzędzia samoobsługowe dla klientów i pośredników

Generali w ostatnim czasie wprowadziło zmiany w procesie obsługi klienta i pośrednika. Do najważniejszych z nich należy formularz on-line do aktualizacji danych…

3 dni ago
  • Top temat

Dom pod maksymalną ochroną ubezpieczeniową

Poszukujesz ubezpieczenia, które zapewni kompleksową ochronę Twojego domu? Sprawdź ofertę InterRisk. Flagowy produkt ubezpieczyciela DOM MAX to ochrona i pomoc w przypadku wszelkich…

4 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie domu z cesją na bank – na czym polega?

Osoby, które biorą kredyt hipoteczny na zakup mieszkania lub domu, zazwyczaj zobowiązane są do cesji praw z ubezpieczenia na bank.…

4 dni ago
  • Aktualności

Konkurs „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje 2024” – PZU Zdrowie laureatem dwóch kategorii

Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…

5 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie okularów dziecka

Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…

5 dni ago