Aktualności

Rośnie liczba zgłoszeń szkodowych z obszarów dotkniętych powodzią

  • UNIQA w Polsce od początku tygodnia działa w trybie nadzwyczajnym, by móc sprawnie likwidować szkody powstałe w wyniku powodzi i deszczów nawalnych. 
  • Pierwsze wypłaty są już na kontach klientów.  
  • Ubezpieczyciel przypomina, kto może liczyć na odszkodowanie. 

W wyniku powodzi i deszczów nawalnych zniszczeniu uległo mienie zarówno klientów indywidualnych, jak i klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorców, a także wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz gmin. By sprawnie zlikwidować zgłaszane szkody, UNIQA wdrożyła szereg rozwiązań: uprościła procedury związane z obsługą szkód, zwiększyła liczbę rzeczoznawców i ekspertów w terenie dotkniętym powodzią, a także organizuje usługi wspierające, m.in. osuszanie.  

Liczba zgłoszeń szkodowych rośnie z każdym dniem, dlatego ubezpieczyciel przypomina, kto może otrzymać odszkodowanie i co powinno zawierać zgłoszenie. 

Na odszkodowanie mogą liczyć klienci, którzy posiadają aktywną umowę ubezpieczenia nieruchomości obejmującą swoim zakresem ryzyko powodzi, z uwzględnieniem ewentualnej karencji, czyli umownie określonego okresu, po upływie którego rozpoczyna się ochrona ubezpieczeniowa za tego rodzaju szkody.  

Do zgłoszenia szkody niezbędne są: 

  • numer polisy,  
  • numer rachunku bankowego, 
  • dokumentacja zdjęciowa wraz z opisem uszkodzeń  

Tam, gdzie jest to możliwe, warto załączyć dodatkową dokumentację, o ile się zachowała, np. faktury za zniszczone maszyny i urządzenia, dokumenty potwierdzające właśność mienia (w przypadku nieruchomości może to być np. numer elektronicznej księgi wieczystej lub akt notarialny) 

Jak zgłosić szkodę? 

Ubezpieczyciel zachęca do skorzystania z formularzy online, co przyspieszy proces likwidacji: 

Dodatkowo, dla klientów korporacyjnych i z obszaru mieszkalnictwa (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe) ubezpieczyciel przygotował poradniki z najczęściej zadawanymi pytaniami i wskazówkami, jak sprawnie zgłaszać szkody masowe. Materiały dostępne są z załączoną informacją. 

Klienci preferujący kontakt telefoniczny mogą skorzystać ze specjalnej infolinii UNIQA, uruchomionej na potrzeby szkód powstałych w wyniku powodzi i deszczów nawalnych: 22 589 92 63.  

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

22 godziny ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

22 godziny ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

3 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

3 dni ago

Jak skuteczniej przekonywać klientów do podejmowania działań w zakresie cyberbezpieczeństwa? 

28 listopada w siedzibie Generali Polska w Warszawie odbyła się konferencja, która podejmowała tematykę kluczowych wyzwań…

3 dni ago

Ubezpieczenie gospodarstwa rolnego w Generali Agro 

Końcówka roku dla wielu rolników wiąże się z koniecznością ubezpieczenia gospodarstwa rolnego. Właśnie teraz jest…

3 dni ago