W ubiegłym roku zidentyfikowano niemal 50% pojazdów poruszających się po drogach bez obowiązkowej polisy odpowiedzialności cywilnej. Identyfikacja samochodów bez OC nastąpiła nie poprzez kontrole drogowe, a poprzez ogólnopolską bazę polis komunikacyjnych prowadzoną przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
Jak wynika ze wstępnego podsumowania poprzedniego roku, najwięcej nieubezpieczonych samochodów jeździ po drogach województw: pomorskim, małopolskim i lubelskim. UFG zarejestrował w całej Polsce łącznie 85 tysięcy spraw dotyczących nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów, a kary nałożone zostały w blisko 80% przypadków.
Hubert Stoklas, wiceprezes Funduszu przypomina: „Dzięki bazie Ośrodka Informacji UFG, zawierającej dane o wszystkich polisach komunikacyjnych, zidentyfikujemy pojazd bez OC, nawet gdy stoi w garażu i nie wyjeżdża na drogę. Wobec rosnącej skuteczności w ustalaniu pojazdów bez OC naprawdę warto kupić polisę zamiast ryzykować około dziesięciokrotnie wyższą karę za jej brak. Szczególnie, że jak pokazują nasze statystyki, wykrycie nieubezpieczonych staje się coraz szybsze. Wspomagają nas w tym – automatyczne i zaawansowane technologicznie – systemy informatyczne”.
Przypomnijmy, że od tego roku kary za brak ubezpieczenia OC są jeszcze wyższe niż w roku poprzednim. Wysokość kar uzależniona jest bowiem od poziomu płacy minimalnej w Polsce, która w tym roku wzrosła. Z ostatnich danych urzędu wynika, że odsetek pojazdów poruszających się po polskich drogach bez ważnego obowiązkowego ubezpieczenia OC wykazuje tendencję malejącą i oscyluje wokół 0,7%. Przypomnijmy, że polisa OC chroni właściciela pojazdu – i kierowcę – przed koniecznością wypłaty z własnej kieszeni odszkodowania dla ofiar wypadku spowodowanego nieubezpieczonym pojazdem.
Źródło: www.ufg.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…