W dniu 13 września Sąd Okręgowy w Warszawie przyjął do rozpoznania pierwszy w Polsce pozew zbiorowy grupy kredytobiorców przeciwko bankowi dotyczący ubezpieczenia niskiego wkładu własnego.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Olsztynie wystąpił w imieniu przeszło 450 osób, które domagają się od Banku Millennium zwrotu nienależnie pobranych opłat na ubezpieczenie niskiego wkładu własnego. Jak wspomniano w pozwie – wszystkie obciążenia finansowe z tytułu wspomnianych polis były niezgodnie z prawem.
W ustnych motywach postanowienia o przyjęciu pozwu do rozpoznania sąd przychylił się w całości do argumentacji prawnej zaprezentowanej przez stronę składającą powództwo, stwierdzając, że złożony w tej sprawie pozew obejmuje roszczenie będące modelowym przykładem sprawy kwalifikującej się do rozpoznania w postępowaniu grupowym.
Ponadto SO oddalił wniosek banku o prowadzenie sprawy przy drzwiach zamkniętych, podkreślając przy tym, że wyrażona w Konstytucji RP zasada jawności postępowania jest zasadą generalną o fundamentalnym znaczeniu dla utrzymywania niezbędnego zaufania obywateli do wymiaru sprawiedliwości, dodatkowo zaś wyłączenie jawności rozprawy utrudni osiągnięcie celu wytoczenia powództwa w postępowaniu grupowym.
Reprezentujący powodów prawnicy potwierdzają, że niezależnie od przedmiotowego pozwu grupowego prowadzi w imieniu kredytobiorców kilkadziesiąt postępowań indywidualnych o zwrot opłat z tytułu UNWW. Jak dotąd w żadnej z prowadzonych przez nią spraw dotyczących ubezpieczenia niskiego wkładu własnego nie zapadł wyrok niekorzystny dla kredytobiorcy. Szereg rozstrzygnięć jest już prawomocnych, np. wyroki Sądu II Instancji w sprawach o sygn. akt: V Ca 1028/15, V Ca 1313/15, V Ca 2508/15, V Ca 3542/15 czy XXVII Ca 815/16.
Źródło: www.dt.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…